GRY
 
 

10 najczęstszych grzechów, które popełniasz żywiąc rodzinę

Chcesz przekazać dzieciom zdrowe nawyki żywieniowe? Zobacz, jakie najczęściej - zdaniem psychodietetyka - popełniamy błędy przy stole.

fot. Fotolia.pl
Błędy żywieniowe - zdaniem mgr Moniki Ciszek-Skwierczyńskiej – psychodietetyczki - możemy podzielić na dwie grupy – związane z tym, co jemy, jakie produkty wybieramy do przygotowania posiłków oraz błędy związane z zachowaniem wokół jedzenia.

Polecamy: Zdrowo czyli jak?

Poznaj 10 najczęstszych błędów, których się dopuszczamy żywiąc rodzinę:

1. Jemy niedbale, osobno i za szybko

Jemy szybko, bez przeżuwania, chaotycznie, łapczywie, o nieodpowiednich porach. Co raz rzadziej rodzina je wspólne posiłki i celebruje je, a to przecież sprzyja integrowaniu się jej członków. Tata je przed komputerem, mama w międzyczasie a dzieci w swoich pokojach.

Redakcja poleca: Rozszerzanie diety niemowlęcia zacznij od warzyw [WIDEO]
Chcesz, by twoje dziecko jadło warzywa? Zobacz, jak zaprogramować żywieniowo niemowlę. Opowiedzą eksperci: dr hab. n. med. Jan Mazela, pediatra oraz dr inż. Danuta Gajewska, dietetyk.

2. Nieregularne posiłki, długie przerwy między nimi

To rozstraja układ pokarmowy i rozreguloweje zegar biologiczny całego organizmu. Jemy za późno. W wielu domach dzieci jedzą obiad  koło 18-19, choć ze szkoły wracają wcześniej.

3. Rozpraszamy uwagę dziecka podczas posiłku

Mama malucha zrobi wszystko, żeby zjadł. Daje mu zabawki, włącza bajki. Dziecko je, ale nie robi tego świadomie; nie czuje smaków, nie degustuje.

4. Jemy ulegając presji reklam telewizyjnych

W telewizji wszystko jest smaczne, pachnące i kolorowe. Dziecko, nieświadome manipulacji, ulega tym złudzeniom. A rodzic ulega jego namowom, żeby zjadło cokolwiek i nie histeryzowało przy jedzeniu.

5. Korzystamy z fast foodów

Wizytę w restauracji, która serwuje frytki i hamburgery traktujemy jako jeden z głównych posiłków, lunch czy kolację. A to jedzenie jest po prostu niezdrowe.

6. Spożywamy za dużo słodyczy

I nie chodzi tu tylko o czekoladę, cukierki, batoniki, ale także przekąski zawierające ukryty cukier. Są to na przykład serki waniliowe czy mleczne kanapki, które obiecują uzupełnienie dawki wapnia czy innych składników odżywczych a są przede wszystkim słodkie.

Polecamy: Co ty wiesz o cukrze - test
Doładuj
Przeładuj