GRY
 
 

12 pomysłów na dobry humor

Czujesz się jak mucha w smole? Masz poszarzałą, zmęczoną twarz i oklapniętą czuprynę? Byle co wyprowadza cię z równowagi? Podpowiemy, jak wrócić do formy.

dobry humor, szczęśliwa kobieta
fot. Fotolia
Jesteś ciągle zmęczona, nie możesz się skoncentrować, a spacer po parku kojarzy ci się ze sportem ekstremalnym. Na dodatek wszystko cię drażni: i dziecko, i sąsiadka, i świecące prosto w oczy słońce. Lustro też nie jest dla ciebie łaskawe. Pokazuje podkówki, bladą skórę, pozbawione blasku włosy... No cóż, nie ty jedna masz takie problemy. Oto kilka sposobów, które pomagają przyspieszyć ten proces.

1. Uśmiechnij się

Pewnie powiesz: „Boże, co za banalna rada!”. Fakt, słyszałaś ją milion razy, ale naprawdę nie bez powodu. Uśmiech to najprostszy, najskuteczniejszy i najtańszy „poprawiacz” urody i nastroju. Badania przeprowadzane przez psychologów na całym świecie nie pozostawiają wątpliwości: osoba, która się uśmiecha, uchodzi za ładniejszą niż ta, która tego nie robi. A także za bardziej kobiecą/męską, szczerą, sympatyczną, dowcipną, towarzyską, inteligentną i godną zaufania. Nie jest ci do śmiechu? Nie szkodzi. Uśmiechnij się na siłę – to również działa. Choć brzmi to dziwnie, nastrój poprawia nawet... trzymanie ołówka między zębami. Dzieje się tak, ponieważ uniesione (w ten czy inny sposób) kąciki ust wysyłają do mózgu sygnał: „Jest OK”. A on, nie wdając się w szczegóły („Taaak? A niby dlaczego?”), reaguje automatycznie i natychmiast zwiększa produkcję hormonów odpowiedzialnych za dobry nastrój. Psychologowie nazywają ten mechanizm mimicznym sprzężeniem zwrotnym.
Redakcja poleca: Jak być idealną mamą
Psycholog Adriana Klos radzi jak być mamą idealną, nie tracąc przy tym możliwości spełniania swoich marzeń.

2. Zatańcz

Pamiętasz scenę tańca z „Pulp Fiction”? Weź przykład z Umy Thurman i daj z siebie wszystko. Albo przemebluj duży pokój, pokaż dziecku, jak się korzysta z hoola-hop, sprawdź, czy jesteś w stanie dotknąć rękami podłogi, rzuć patyk psu sąsiada. Nie masz czasu? Nie wykręcaj się. Jak ustalili amerykańscy badacze, już 10 minut średnio intensywnego wysiłku wystarczy, by poprawić nastrój!

3. Zrób coś innego niż zwykle

Robienie ciągle tych samych rzeczy, wypowiadanie tych samych kwestii, dreptanie po tych samych ścieżkach sprawia, że ludzki umysł zasypia, a na twarzy maluje się wyraz znużenia. Musisz coś zmienić! Przemaluj ścianę na cyklamenowy kolor, przymierz kapelusz z wielkim rondem, zrób sobie wagary i choć raz w życiu pójdź do kina na jedenastą. Poczujesz się jak po weekendzie za miastem! Jeśli jesteś na urlopie wychowawczym, zapisz się na angielski albo jogę dla młodych mam. Odprężysz się, poznasz nowych ludzi, pootwierasz w swoim umyśle kolejne okienka. I będziesz mieć powód, żeby przed wyjściem z domu zrobić makijaż i ubrać się staranniej niż zwykle.

4. Naładuj baterie słoneczne

Gdy dzień jest krótki, szyszynka przesadza z produkcją melatoniny. Efekt? Ziewanie w południe, przysypianie podczas zebrań, uczucie rozbicia, kompletny brak energii. Korzystaj z dobrodziejstw wiosny i lata i staraj się nałapać w ciągu dnia jak najwięcej światła. Jeśli pracujesz i nie możesz się wyrwać z biura nawet na pocztę, nadrabiaj zaległości w weekendy, fundując sobie i dziecku długie spacery, a jeszcze lepiej – wyjazdy za miasto. Przy okazji dotlenisz się i rozruszasz, co wyjdzie na dobre skórze i całemu organizmowi.

5. Zrób generalne porządki

Nie, nie w domu! Ale z cerą, która po zimie jest pewnie trochę szara i przesuszona. Na początek przyda się jej porządne oczyszczanie. Dzięki peelingowi kremy i maseczki będą działać skuteczniej, bo po prostu lepiej i szybciej się wchłoną. Jeśli masz wrażliwą albo bardzo suchą skórę, użyj peelingu enzymatycznego. Co dalej? To zależy. Jeśli nie jesteś pewna, jaki masz rodzaj cery, wybierz się do kosmetyczki, która ustali to bez problemu i pomoże ci dobrać najbardziej odpowiednie kosmetyki. Na pewno przyda ci się dobry krem nawilżający i maseczka regenerująca. Jeśli masz popękane naczynka, usuń je właśnie teraz, by twoja skóra doszła do siebie, zanim zrobi się naprawdę gorąco. Dbając o twarz, nie zapominaj o szyi i dekolcie – z nieznanych powodów te części ciała są na ogół traktowane po macoszemu.

ZOBACZ TEŻ: Darmowy, bo domowy sposób na maseczkę regenerującą


Doładuj
Przeładuj