GRY

Bezpieczne ćwiczenia w ciąży – 3 hity trenera personalnego [WIDEO]

Najlepszy lek XXI wieku? Sport! Także dla przyszłej mamy. Zobacz na naszym filmie, jakie ćwiczenia dla kobiet w ciąży poleca trener personalny, Piotr Suski.

Jakie ćwiczenia w ciąży są bezpieczne, a jakie nie? To pytanie straciło rację bytu. Każdy rodzaj aktywności fizycznej w ciąży jest bezcenny! Dlatego porosiliśmy trenera personalnego, Piotra Suskiego, żeby polecił 3 ważne ćwiczenia, które pomogą przyszłym mamom zachować formę w ciąży oraz wzmocnić ciało przed porodem.

Czy każda ciężarna może ćwiczyć?

Aktywny tryb życia jest korzystny dla zdrowia ciężarnej i sprzyja rozwojowi płodu. Maluchy ćwiczących mam rodzą silniejsze i szybciej niż dzieci, których mamy unikały wysiłku fizycznego w ciąży. Jeśli przed ciążą uprawiałaś sport, a ciąża przebiega prawidłowo, kontynuuj treningi – także w pierwszym trymestrze, dopasowując ich częstotliwość i intensywność do stanu zdrowia i samopoczucia. Jeśli zaś przed ciążą prowadziłaś raczej siedzący tryb życia, aktywność fizyczną rozpoczynaj od regularnych spacerów czy pływania, nawet z dużym brzuszkiem. Wtedy na pewno będzie ona dobroczynna dla ciebie i twojego maluszka.
Zobacz też: Ciąża w 4 minuty – co się dzieje z tobą i jak rośnie dziecko? [WIDEO] 

3 ćwiczenia dla przyszłych mam 

Zobacz, co poleca trener personalny FitAdept, Piotr Suski, kobietom w ciąży: 

1. Półprzysiad na piłce gimnastycznej 

Usiądź na piłce, wyciągnij ręce przed siebie i unoś się do góry (tak, żeby pośladki nie straciły kontaktu z piłką) – zatrzymuj na 3 sekundy na górze i wracaj do półprzysiadu. Ćwiczenie angażuje duże grupy mięśniowe i świetnie przygotowuje przyszłą mamę do wysiłku porodu

2. Podwijanie bioder i krążenia biodrami na piłce gimnastycznej 

Usiądź centralnie na piłce, unieś ręce lub oprzyj je na biodrach i poruszaj biodrami w różnych kierunkach. Angażujesz teraz mięśnie dna miednicy, rozluźnisz obręcz biodrową i pomagasz dziecku ułożyć się w macicy. W czasie porodu to ćwiczenie jest bardzo ważne – pomaga maluchowi wejść w kanał rodny i szybciej się urodzić

3. Unoszenie hantli  

Usiądź na piłce gimnastycznej, żeby angażować wciąż jak największą liczbę mięśni. Unoś hantle naprzemiennie. Po 20 powtórzeń na każdą rękę. To świetne ćwiczenie – ma na celu wzmocnić ręce przyszłej mamy i przygotować je do noszenia malucha.
Zobacz też: Bezpieczne bieganie w ciąży – przewodnik
 


 

Doładuj
Przeładuj

Popularne tematy

To Cię zainteresuje

Narzędzia dla mam

Więcej

Internetowa szkoła rodzenia

Jesienne infekcje