GRY

Masz chwilę dla siebie? Sprawdź 5 pomysłów na zdrową i szybką przekąskę

Każda z nas wie, jak bardzo ważna dla dobrego samopoczucia i zdrowia jest odpowiednia dieta.

Zdrowa przekąska
fot. mat. prasowe
Wiele kobiet nie ma możliwości długiego relaksowania się, dlatego chętnie sięga po smaczne przekąski między głównymi posiłkami, traktując moment ich jedzenia jako czas tylko dla siebie. Całkiem słusznie – drugie śniadania i podwieczorki, jeśli zostaną odpowiednio dobrane, mają bardzo korzystny wpływ na nasz wspaniały humor!

Jogurt typu greckiego z owocami 

Bardzo istotną rolę w zbilansowanej diecie odgrywa nabiał jako źródło pełnowartościowego białka. Wybierając zatem przekąskę w postaci jogurtu, warto kierować się nie tylko smakiem, lecz także zawartością tego ważnego budulca. Wspomniane białko znajdziemy na przykład w jogurcie typu greckiego, który jest gęsty i sycący. Myślisz, że to jedynie dodatek do gotowania? Zastanów się tylko, jak pysznie może smakować w dodatkiem truskawek, malin, gruszek i jabłek, jagód, brzoskwiń czy wiśni. Poczułaś już chęć na owoce? Aby urozmaicić przekąskę, warto sięgnąć po jedyny na polskim rynku Jogurt typu greckiego z owocami firmy Piątnica, którego wyróżnikiem jest także niepowtarzalny smak w kilku letnich wariantach. Sprawia on, że jogurt może stanowić zdrowy deser, który się nie znudzi – wybierasz przecież bazę uzupełnioną 6 rodzajami owoców! Dwuwarstwowe ułożenie jogurtu pozwala powoli uwalniać słodycz owoców dokładnie tak, jak sama o tym zdecydujesz!

Owoce czy słodycze – jak wybrać właściwie? 

Warto ograniczyć batoniki i czekoladę na rzecz kilku naprawdę zdrowych rodzajów słodyczy, jak niektóre batony zbożowe. Jak żyć bez niezdrowych słodkości? Recepta jest prosta: zakochać się w owocach! Na przykład owoce leśne, a zwłaszcza borówki, to bogate źródło witamin i przeciwutleniaczy. Z bananów czerpiemy między innymi witaminy z grupy B oraz potas i magnez. Potężne dawki wielu witamin wraz z wapniem, cynkiem, żelazem i kwasem foliowym znajdziemy także w morelach! Jednak uwaga – zdrowy rozsądek przede wszystkim. Nawet najzdrowszy owoc świata zjedzony w zbyt dużych ilościach nie wpłynie korzystnie na nasz organizm.

Bogactwo orzechów czy smoothie ze szpinaku?

Spróbuj przekąski w wersji wytrawnej! Orzechy włoskie i laskowe również są bogate w ważne dla organizmu witaminy z grupy B oraz witaminę E – zwaną witaminą młodości. Ponadto warto wprowadzić je do diety ze względu na zawartość niezbędnych nienasyconych kwasów tłuszczowych, a także cynku. Szpinak jako składnik smoothie ma ze względu na smak swoje gorące zwolenniczki i zagorzałe przeciwniczki. Nikt nie neguje jednak jego zdrowych właściwości. Warto dodać do niego naturalny jogurt typu greckiego, siemię lniane, a dla urozmaicenia smaku także banana i maliny. 
Doładuj
Przeładuj