GRY
 
 

„Brudas”, „szmata” – a jeśli tak nazwą twoje dziecko?

Akcja „HejtStop” ma pomóc w walce z mową nienawiści w Internecie i w przestrzeni publicznej – obraźliwymi napisami na murach czy przystankach. Aby wzmocnić przekaz, twarzami kampanii zostały dzieci...

Akcja HejtStop przeciw mowie nienawiści
fot. hejtstop.pl

„HejtStop” to projekt, który ma uświadomić Polakom, że nie powinni akceptować nienawiści, którą widzą w Internecie lub w przestrzeni publicznej.

Koniec z mową nienawiści

Twórcy akcji, stowarzyszenie Projekt: Polska, chcą zachęcić Polaków do walki z mową nienawiści, która szerzy się w Internecie i w przestrzeni publicznej, np. na elewacjach budynków czy przystankach. Plakaty reklamujące najnowszą kampanię wzbudzają wiele kontrowersji. Przedstawiają dzieci z opaskami na rączkach z napisami „brudas”, „szmata” i „pedał” oraz podpisem „A jeśli kiedyś nazwą tak Twoje dziecko?”.

Redakcja poleca: Grzeczne dzieci 4 - Kampania GADKI Fundacji Dzieci Niczyje
Wystartowała kampania edukacyjna GADKI przeciw wykorzystywaniu seksualnemu dzieci. Zobacz czwarty z pięciu filmów promujących tę kampanię.

Zgłoś hejt

W ten sposób twórcy kampanii chcą pokazać, że mowa nienawiści, nawet jeśli nie dotyka nas bezpośrednio, może w przyszłości dotyczyć naszych dzieci. Dlatego też należy jak najszybciej z nią walczyć – aby uczyć tolerancji i uchronić dzieci przed negatywnymi komentarzami, na które mogą być narażone w Sieci. Wystarczy zgłosić hejt przez stronę kampanii, a jej twórcy skontaktują się z odpowiednimi organami. 

Co myślicie o takiej formie kampanii? Czy wizerunki dzieci z obraźliwymi hasłami pomogą w walce z nienawiścią w Internecie?

Czytaj także: Jak chronić wizerunek dziecka w Internecie

Doładuj
Przeładuj