Agnieszka Maciąg poleca ulubione ćwiczenie oddechowe, które natychmiast przywraca spokój

Oddech jest ważnym elementem jogi. Uznaje się go za łącznik pomiędzy ciałem i umysłem. Jego tempo zmienia się w zależności od stanu psychicznego. Przyspiesza, gdy pojawiają się nerwy i zwalnia, gdy jest się spokojnym. Kontrolując oddech, można w prosty sposób wpływać na swoje samopoczucie. Zobacz, jakie ćwiczenie relaksacyjne przywracające spokój poleca Agnieszka Maciąg.
Agnieszka Maciąg, modelka i aktorka, rekomenduje ćwiczenie oddechowe zwane pranajamą naprzemienną. Jest to jedno z prostszych ćwiczeń oddechowych, które wedle hinduskich wierzeń, pozwala przywrócić, kontrolować  i rozwijać życiową energię. Wybrany przez modelkę rodzaj ćwiczeń świetnie sprawdzi się u wszystkich zabieganych i przyszłych mam. Można je wykonywać w domowym zaciszu, co jest dodatkowym atutem podczas trwającej obecnie kwarantanny

Jakie są korzyści z wykonywania ćwiczeń oddechowych?

Głębokie i miarowe oddychanie znacząco wpływa nie tylko na poprawę stanów nerwowych. Jak zapewniają praktycy jogi, kontrola oddechu może polepszyć zdrowie, a nawet wydłużyć życie. Głębokie oddychanie:
  • obniża poziom napięcia i niepokoju, 
  • niweluje stres,
  • dotlenia organizm, 
  • spowolnienia puls
  • przeciwdziała nadciśnieniu,
  • usprawnia trawienie 
  • wzmacnia odporność,
  • odpręża.

Jak wykonać ćwiczenie oddechowe?

Zatykając prawe nozdrze, lewą dziurką złap powietrze, a następnie zatkaj lewe nozdrze i weź oddech prawą dziurką. Takie ćwiczenie wykonuj naprzemiennie przez 3 minuty.
Jeśli jesteś zabieganą mamą lub dopiero spodziewasz się dziecka i potrzebujesz relaksującej i uspokajającej chwili dla siebie, wypróbuj zalecane ćwiczenie i przekonaj się, jak wpłynie ono na twój organizm i samopoczucie. 

Zobacz także:
Oceń artykuł

Ocena 6 na 2 głosy

Zobacz także

Popularne tematy