(function(d, s, id) { var js, fjs = d.getElementsByTagName(s)[0]; if (d.getElementById(id)) return; js = d.createElement(s); js.id = id; js.src = "//connect.facebook.net/pl_PL/sdk.js#xfbml=1&version=v2.3"; fjs.parentNode.insertBefore(js, fjs);}(document, 'script', 'facebook-jssdk')); Wow como hace tan pequeño para identificar las palabras. Posted by 107.5 AMOR on 4 kwietnia 2015 Czy to dziecko czyta? Raczej nie. Po prostu ma fenomenalną pamięć wzrokową , która jest podstawą nauki czytania całowyrazowego, czyli rozpoznawania wyrazu bez znajomości liter ( metoda Domana ). Nauka według tej metody polega na pokazywaniu dziecku kartki z napisanym wyrazem i przeczytaniem go na głos. Dzieci uczą się układu liter na pamięć i dzięki temu – po jakimś czasie – potrafią bezbłędnie wskazać wyraz o który prosi rodzic. W tej metodzie najważniejsza jest systematyczność – należy ćwiczyć z dzieckiem codziennie przez co najmniej 5-10 minut. Tę metodę można stosować zarówno u paromiesięcznych maluszków, jak i kilkuletnich dzieci (przedszkolaków). Jej celem nadrzędnym jest dobra zabawa . Chodzi o to, by rodzice z dzieckiem miło spędzali czas. Zobacz także: Jak uczyć dziecko czytania - najlepsze metody Jakie są zalety nauki czytania metodą Domana? Dzięki tej metodzie dziecko uczy się kreatywności , ćwiczy pamięć fotograficzną oraz myślenie operacyjne. U dzieci, które w ten sposób ćwiczą lepiej rozwija się wzrok, słuch oraz mowa. Zobacz też: Zabawy dla rocznego dziecka Czego potrzebujesz, by zacząć naukę metodą Domana? Aby zacząć naukę czytania metodą Domana potrzebujesz: białego kartonu grubego mazaka. Jeśli będziesz mieć te materiały, wykonaj kilka plansz, pamiętając o poniższych zasadach: każde słowo musi być napisane na osobnym kartonie; litery powinny mieć wysokość 8 cm, litery muszą...
W ramach wspierania przez McDonald’s czytelnictwa wśród dzieci, w książkowej promocji na najmłodszych będzie czekało 7 książek na trzech poziomach trudności. Odpowiadają one etapom rozwoju emocjonalnego i intelektualnego dziecka. Uwzględniają także potrzeby początkującego czytelnika, czyli potrzebę śledzenia tekstu paluszkiem, odpowiednią wielkość liter i papier przyjazny oku.
Książki zostały napisane przez dobrze znanych współczesnych polskich pisarzy dla dzieci między innymi Wojciecha Widłaka, Grzegorza Kasdepke i Ewę Nowak. O szatę graficzną cyklu zadbało grono polskich artystów plastyków tworzących ilustracje dla dzieci.
Seria „Czytam sobie” otrzymała honorowy patronat Biblioteki Narodowej. Założenia merytoryczne akcji zostały opracowane przez wydawnictwo Edukacyjny Egmont w zgodzie z zaleceniami metodyków. Partnerem strategicznym jest McDonald’s Polska.
Po raz kolejny nauka czytania dla najmłodszych będzie się odbywać w trzypoziomowym programie przygotowanym dla dzieci między 5. a 7. rokiem życia.
Książki są dodawane gratis do zestawu rodzinnego, składającego się z dowolnego McZestawu i zestawu Happy Meal.
Poziom 1 to „Składam słowa” – książki do 150-200 wyrazów. Opowiadania zbudowane są krótkimi zdaniami, z wykorzystaniem podstawowych 23 głosek oraz litery „h”. Naukę wspierają dodatkowo ćwiczenia głoskowania.
Poziom 2 to „Składam zdania” – książki zbudowane na bazie 800-900 wyrazów. Oprócz – dostępnych na niższym poziomie – ćwiczeń i podstawowych głosek, pojawiają się tam również elementy dialogu i dłuższe zdania złożone.
Książka Joanny Olech "Tytus w cyrku" również wchodzi w skład kolekcji (2 poziom).
Poziom 3 to „Połykam strony” – teksty składające się z 2500-2800 wyrazów. Książki tego poziomu są dedykowane dzieciom, które z łatwością radzą sobie z trudniejszymi tekstami, zdaniami złożonymi.
Aby czytanie było przyjemnością, a dziecko miało szansę na poznawanie nowych, nieznanych słów, na końcu książki został dołączony słownik wyjaśniający trudne wyrazy. Za przygotowanie i koncepcję serii siedmiu książek odpowiedzialny był Edukacyjny Egmont. Cały nakład został sfinansowany przez McDonald’s Polska.
Wydawnictwa będą dodawane bezpłatnie przy zakupach zestawów rodzinnych, składających się z zestawu klasycznego i zestawu Happy Meal.
Drugą edycję akcji „Czytam sobie” wydawnictwa Egmont wspiera McDonald’s. Partnerami akcji są Akademia Nauki, Empik i Komitet Ochrony Praw Dziecka.