Znamy zwycięzców konkursu na najlepszą grę dla przedszkolaków!
W konkursie "Wymyśl grę, zostań autorem Granny" mógł wziąć udział każdy, kto ma ciekawy pomysł na grę dla dzieci. Sprawdź, kto został zwycięzcą i o jaką stawkę walczono.
- Redakcja Babyonline.pl
Do wydawnictwa Granna przychodzi wiele listów i mejli z pomysłami nowych gier i prośbami ich wydania. Stąd wziął się pomysł na konkurs: „Wymyśl grę, zostań autorem Granny". Jego czwartą edycję rozstrzygnięto 24 stycznia 2017 roku w Kinotece w Pałacu Kultury i Nauki w Warszawie.
Konkurs był adresowany do kreatywnych osób, które miały pomysł na grę dla dzieci w wieku przedszkolnym. Z całej Polski nadesłano 37 prac. Każda była wyjątkowa – 6 spośród nich znalazło się w finale, w którym wyłoniono ostatecznie 3 zwycięskie projekty.
Stawialiśmy na oryginalność pracy, ciekawy temat i mechanikę. Warunkiem koniecznym projektu dostarczonej gry było sprawdzenie jej w praktyce, grając po prostu z dziećmi. Wielu z uczestników przysłało nam zdjęcia – powiedziała Bożena Michalska dyrektor ds. promocji w Grannie.
Dwa równorzędne II miejsca zajęły gry:
- „Łatki", autorstwa Anny Kalbarczyk
- "Pracowite pszczółki" wymyślone przez Krzysztofa Bielaka.
Finalistą IV edycji konkursu został Paweł Nowak, twórca gry "Batyskaf" – zwycięzca otrzymał nagrodę główną, którą jest wydanie gry przez Grannę oraz nagroda pieniężna.
Podczas Gali konkursu, swoją premierę miała gra „Szukaj, szukaj" autorstwa Justyny Kubiak – ubiegłorocznej zwyciężczyni konkursu. To gra na spostrzegawczość wprowadzająca dzieci w świat zbiorów. Gracze mają za zadanie jak najszybsze odszukanie obrazka, który będzie odpowiedzią na wybraną w danej rundzie zagadkę: – co jest największe, co najmniejsze, co nie pasuje do zbioru? Za prawidłowe odpowiedzi przyznawane są punkty. Kto zgromadzi ich najwięcej zdobywa tytuł Mistrza Spostrzegawczości!
Za rok – następna edycja konkursu! Jego organizatorzy już dziś zapraszają do wzięcia w niej udziału wszystkich kreatywnych miłośników gier.
Czytaj też:
- Dlaczego warto grać z dzieckiem w planszówki
- Nie lubi przegrywać - jak to zmienić