Komisja Etyki Reklamy orzekła, że reklama syropu Paola posługuje się podtekstem alkoholowym i promuje negatywne wzorce wśród dzieci.

Reklama

Promowanie alkoholu wśród dzieci?

Do Komisji Etyki Reklamy wpłynęły skargi na emitowany w lutym i marcu spot syropu Paola produkowanego przez Hoop Polska. W spocie przedstawiono przyjęcie urodzinowe 5-letniej dziewczynki. Kolega przyniósł solenizantce prezent – syrop Paola owinięty w papier. Wręczając prezent, chłopiec powiedział: "Przyniosłem ci flaszeczkę". Gdy zobaczyła to matka chłopca, wyrwała mu butelkę z rąk i zerwała papier, myśląc, że to alkohol. Na widok butelki syropu odetchnęła z ulgą. Zobacz reklamę:

"To alkoholizacja dzieci!"

W skargach pojawiły się zarzuty, że reklama zachęca do kupowania i spożywania alkoholu, "oswaja dzieci z okolicznościowym, imprezowym piciem". Mimo wyjaśnień producenta, że reklama nie promuje spożywania alkoholu, bo "nie zawiera scen przedstawiających alkohol bądź też spożywanie go w jakiejkolwiek postaci" i doszukiwanie się podtekstów jest nadinterpretacją, Komisja Etyki Reklamy uznała, że spot jest nieetyczny. W orzeczeniu KER czytamy:

"Zespół Orzekający zauważył, iż reklama w oczywisty sposób posługuje się podtekstem alkoholowym, na co między innymi wskazuje gwałtowna reakcja mamy dziecka, która wyrywa mu z rąk i odpakowuje nerwowo przyniesiony przez dziecko prezent – flaszeczkę. Sam sposób zapakowania prezentu i schowanie go pod pachą nawiązuje do alkoholu, a nie prezentu urodzinowego na dziecięcej uroczystości. W opinii Zespołu Orzekającego przedmiotowa reklama kształtuje złe nawyki, promując negatywny wzorzec, tym samym jest nieodpowiedzialna społecznie".

Uczmy dzieci, że alkohol szkodzi

Cieszę się, że Komisja Etyki Reklamy uznała spot Paoli za nieetyczny. Jestem zaskoczona, że ktokolwiek może go uznać za zabawny czy nieszkodliwy. Dzieci od najmłodszych lat powinny być uczone, że picie alkoholu szkodzi zdrowiu. Tłumaczenie producenta, że doszukiwanie się podtekstów alkoholowych w reklamie słodkiego syropu jest nadinterpretacją, jest co najmniej nie na miejscu. Jakie były wasze myśli po obejrzeniu reklamy? Piszcie w komentarzach!

Zobacz także

Zobacz także: Czy dziecko może oglądać reklamy? Wpływ reklamy na dziecko

Reklama

Źródło: wirtualnemedia.pl, radareklamy.pl

Reklama
Reklama
Reklama