Polska Dziennik Łódzki/lodz.naszemiasto.pl
Aktualności

Twarz bobasa umazana kupą – przemawia, czy oburza was taka kampania?

Twarz dziecka wymazana psią kupą – to pomysł łódzkiej agencji reklamowej na bilbord promujący sprzątanie psich odchodów.

Taki bilbord pojawił się w Łodzi u zbiegu ulic Żeromskiego i Skłodowskiej – Curie. Przedstawia on zdjęcie dziecka z wymazaną na brązowo buzią  a obok widnieje napis: „To nie jest czekolada – sprzątaj po swoim psie”.  Kampania zamiast uwrażliwiać na problem psich odchodów wzbudza bardzo silne emocje. Jednych obrzydza, inni uważają ją za absurdalną. Stąd głośno zrobiło się o niej w całej Polsce.
Wielce prawdopodobne jest, że o to chodziło twórcom kampanii. Bowiem w wywiadzie dla „Gazety Wyborczej” i „Metra”: przedstawiciel agencji Oxymoron, która jest autorem kampanii Igor Hanke powiedział, że miała ona wstrząsnąć ludźmi, którzy każdy łagodny przekaz lekceważą”. Akcje poprali łódzcy urzędnicy, którzy twierdzą, że  tabliczki z przekazem „posprzątaj po swoim psie nie przynoszą żadnych rezultatów”. Przekaz kampanii oburzył wiele środowisk. Negatywnie wypowiadają się o niej eksperci w branży PR-owej, jak i fundacje zajmujące się dziećmi.
 

Fundacja Mamy i Taty: Ta kampania narusza godność dziecka

O komentarz zapytaliśmy przedstawiciela prorodzinnej fundacji, która również jest autorem kontrowersyjnej kampanii o macierzyństwie.
- We współczesnym świecie tylko mocno polaryzujące społeczeństwo kampanie mają szanse zaistnieć, jednak dla mnie w tej granice dobrego smaku i przyzwoitości zostało mocno przekroczone – uważa Paweł Woliński z zarządu Fundacji Mamy i Taty, która jest również autorem kontrowersyjnego spotu promującego macierzyństwo. – Nasza kampania też poruszyła cały kraj, ale bulwersowała, bo dotykała wrażliwych sfer ludzkiego życia. W sposób tak bezpośredni nie naruszała dobrych obyczajów. Po pierwsze dla mnie wykorzystano tu w sposób bardzo negatywnie i nieadekwatnie wizerunek dziecka, które w naszej kulturze postrzegane jest jako niewinne i czyste. Domyślam się, że twórcy kampanii bazowali na tym zderzeniu, ale dla mnie to bardzo niefortunne i zwyczajnie niesmaczne, naruszające godność dziecka.
Kampania jednak nie jest pierwsza która wykorzystuje wizerunek dziecka do takich celów. Kilka lat temu podobne plakaty pojawiły się w miejskich autobusach w Torbay. Przedstawiały ono dziecko bawiące się psią kupą z hasłem: „Dzieci do ust włożą cokolwiek”.
 

Mamy nie pozostawiają na bilbordzie suchej nitki

Łódzka kampania poruszyła mamy z całego kraju. Te komentują plakat.
- Mnie to zdjęcie obrzydza. Mam dziecko w podobnych wieku, do dziecka przedstawionego na plakacie i jak tylko spoglądam na baner mam odruch wymiotny – pisze warszawska mama w komentarzach. - Rozumiem, że w dzisiejszym świecie, tylko silne emocje są wstanie wstrząsnąć ludźmi. Ale dla mnie twórcy kampanii  ostro przesadzili. To nie tylko jest niesmaczne, ale obrzydliwe i ohydne.
Inna z mam krytykuje kampanie za jej absurdalność.
- Żadna z nas nie puszcza bobasa raczkującego, albo roczniaka tuptającego po trawie w miejscu, gdzie są psie kupy  - pisze. – A tym bardziej nie oddala się na tyle, by dziecko zdążyło ja zjeść. Dla mnie ta kampania jest niedorzeczna i absurdalna. W ogóle do mnie nie przemawia, tylko mnie irytuje.

A Wy drogie mamy, co o tym sądzicie? Waszym zdaniem bilbord przekroczył granice dobrego smaku i narusza godność dziecka?  Piszcie....

Czytaj też: 5 zdjęć twojego dziecka, które nigdy nie powinny znaleźć się w sieci

Redaktorka Mamotoja.pl o śnie swoich córek: zaakceptuj fakt, że dzieci są różne

Rysunek dziecka z zespołem FAS
dzieciniechcafas.pl
Aktualności
Świat dzieci z FAS jest pełny potworów. Zobacz wstrząsającą kampanię!
Poczucie zagubienia, lęk, stres – z tymi uczuciami zmagają się na co dzień dzieci z FAS. Twórcy kampanii #dzieciniechcąfas apelują: nie pij alkoholu w ciąży!

#DZIECINIECHCAFAS to kampania społeczna, której głównym celem jest uświadomienie Polek i pokazanie zagrożeń wynikających z picia alkoholu w ciąży. Twórcy kampanii, Fundacja EY, namawiają przyszłe mamy do całkowitej abstynencji.  Akcja, do której dołączyła sieć sklepów Piotr i Paweł, polega na pakowaniu alkoholu w papier z nadrukowanymi rysunkami dzieci. Zadaniem dzieci było zobrazowanie negatywnych uczuć towarzyszących im na co dzień. Stres, lęk, poczucie zagubienia i samotność – z tymi uczuciami muszą mierzyć się dzieci dotknięte FAS. Zobaczcie 2 wersje spotu Fundacji EY: (wersja krótka) (wersja długa) Co to jest FAS? FAS (Alkoholowy Zespół Płodowy) to zespół zaburzeń neurologicznych i somatycznych, wynik działania alkoholu na płód w okresie prenatalnym.  Główne skutki FAS to: problemy z koncentracją, brak apetytu , nadwrażliwość na bodźce, zaburzenia równowagi, problemy z pamięcią, niższy iloraz inteligencji, zaburzenia zdolności uczenia się. Aby zapobiec Alkoholowemu Zespołowi Płodowemu, nie pij alkoholu w ciąży! Czytaj także:   Dzieci z FAS płacą za błędy swoich mam źródło: dzieciniechcafas.pl

Kampania o depresji poporodowej wzbudza kontrowersje
ppdsilencesucks.com
Zdrowie
"Cisza ssie". Ta kampania wstrząsnęła mamami! Ciebie też oburza?
Jak mówić o depresji poporodowej, by pomóc młodym mamom? Sprawdź, dlaczego ta kampania to świetny przykład, jak tego nie robić!

Celem kampanii społecznej " Silence sucks " ("Cisza ssie") jest zachęcenie młodych mam do mówienia o depresji poporodowej. Na plakatach promujących kampanię widzimy zapłakane kobiety ze smoczkami w ustach. Czy taki obraz matki walczącej z depresją poporodową jest trafny? Mam co do tego wątpliwości. Choroba, o której się nie mówi Według danych znajdujących się na stronie kampanii, w Stanach Zjednoczonych depresja poporodowa dotyka od 10 do 20% młodych mam. To najczęstsze "powikłanie" związane z porodem. "Depresja poporodowa utrudnia budowanie więzi z dzieckiem. Jeśli twoja relacja z dzieckiem nie jest silna, fizyczny, psychiczny i emocjonalny rozwój twojego dziecka może być trudniejszy" – czytamy na stronie kampanii. Czy jej twórcy rzeczywiście chcą pomóc mamom chorującym na depresję? Kobiety cierpiące z powodu depresji poporodowej potrzebują wsparcia i poczucia, że nie są same ze swoim problemem. Doskonale zdają sobie sprawę, że ich stan ma wpływ na dziecko – uświadamianie, że przez depresję ich dzieci mogą się gorzej rozwijać, nie pomaga w walce z chorobą. Żadna matka nie chce wiedzieć, że krzywdzi swoje dziecko – niezależenie od tego, czy choruje na depresję poporodową, czy nie. Milczenie na temat depresji poporodowej "ssie". Młode mamy nie są otoczone opieką psychologa po porodzie . Lekarze prowadzący ciążę czy położne nie pytają o ich stan psychiczny, o ich samopoczucie i ich lęki. Kampanie o depresji powinny zachęcić mamy do szukania pomocy, do otwarcia się na innych. Kampania " Silence sucks ", zamiast dodać mamom odwagi, zamyka im usta kolorowym smoczkiem. Jakiej kampanii potrzebujemy? Być może potrzebujemy kampanii, która pomoże w rozpoznawaniu objawów depresji poporodowej i będzie skierowana nie tylko do młodych mam, ale także do ich rodzin i przyjaciół. Poczucie winy, wstyd,...

Kampania przeciw przemocy
Achim Lippoth/Publicis Pixelpark
Aktualności
„Dotyk, który nigdy nie znika” – zobacz poruszającą kampanię przeciwko przemocy i wykorzystywaniu seksualnemu
Problem przemocy i wykorzystywania seksualnego dzieci wciąż jest aktualny. Zobacz najnowszą kampanię przeciwko nadużyciom wobec dzieci, promowaną hasłem „Dotyk, który nigdy nie znika”. Czy taki przekaz trafia do wyobraźni?

Hasłem „ Dotyk, który nigdy nie znika ” („Some touches never leave”) organizacja Innocence in Danger chce zwrócić uwagę na problem przemocy wobec dzieci i wykorzystywania seksualnego. Przekaz kampanii Najnowsza kampania organizacji Innocence in Danger zwraca uwagę na problem przemocy i nadużyć seksualnych wobec dzieci. Plakaty przedstawiają dzieci  z widocznymi na ciele śladami dłoni dorosłych. W ten sposób twórcy kampanii chcą pokazać, że krzywdy, których doświadczają dzieci, pozostaną z nimi przez całe życie. Przekaz kampanii jest czytelny: cierpienie psychiczne dzieci nigdy nie zniknie i pozostanie z nimi na zawsze, wraz ze śladami dotyku oprawców. Pedofilia i przemoc wobec dzieci w Polsce Każdego roku sądy rozpatrują ok. 1500 spraw dotyczących molestowania seksualnego dzieci. Niestety, część przestępstw nie zostaje zgłoszona i  sprawcy pozostają bezkarni. Kampania „Some touches never leave” zwraca uwagę nie tylko na wykorzystywanie seksualne dzieci , ale także na przemoc w rodzinie – bicie i poniżanie. Każdy „zły dotyk” zostawia na ciele i w psychice dziecka ślad. Zobacz plakaty: Kampania przypomina akcję „ Zły dotyk boli przez całe życie ”. Czy powstawanie takich kampanii jest skuteczne? Czy takie plakaty, mocne, ale nie drastyczne, przemawiają do wyobraźni? Polecamy: Masz córkę? Musisz zobaczyć ten film!  

Nasze akcje
dziecko na szczepieniu
O szczepieniach

Szczególne znaczenie szczepień przeciw pneumokokom u niemowląt i dzieci w dobie pandemii COVID-19

Partner
Miasteczko Zmysłów 2
Małe dziecko

Odwiedź Miasteczko Zmysłów i poznaj jego atrakcje!

Partner
KINDER Niespodzianka WSCW
Rozwój dziecka

Poznaj świat emocji dziecka! Ruszyła akcja Widzę, Słyszę, Czuję, Wiem

Partner
Polecamy
Porady
ile dać na komunię
Święta i uroczystości

Ile dać na komunię w 2022: ile do koperty od gościa, dziadków, chrzestnej i chrzestnego

Maria Nielsen
Podróż kleszczowy
Poród naturalny

Poród kleszczowy: wskazania, powikłania, skutki dla matki i dziecka

Ewa Janczak-Cwil
co kupić na chrzest
Święta i uroczystości

Co kupić na chrzest? Prezenty praktyczne i pamiątkowe [GALERIA]

Joanna Biegaj
zapłodnienie
Starania o dziecko

Zapłodnienie: przebieg, objawy, kiedy dochodzi do zapłodnienia

Magdalena Drab
400 plus na żłobek
Aktualności

400 plus dla dziecka na żłobek: zasady, warunki, wniosek

Ewa Janczak-Cwil
Pierwsza komunia święta
Święta i uroczystości

Prezent na komunię: pomysły na prezenty modne i tradycyjne (lista)

Magdalena Drab
biegunka w ciąży
Zdrowie w ciąży

Biegunka w ciąży: przyczyny i leczenie rozwolnienia w ciąży i przed porodem

Ewa Janczak-Cwil
Pieniądze na dziecko
Prawo i finanse

Świadczenia na dziecko: co przysługuje po urodzeniu dziecka 2022? [ZASIŁKI, ULGI]

Małgorzata Wódz
Czop śluzowy
Przygotowania do porodu

Czop śluzowy – co to, jak wygląda, kiedy odchodzi?

Joanna Biegaj
plan porodu
Lekcja 2

Plan porodu: jak go napisać, czy jest obowiązkowy? Wzór do druku

Małgorzata Wódz
wyprawka dla noworodka wiosna
Noworodek

Wyprawka dla noworodka: wiosną to obowiązkowa lista! (ubranka i rzeczy do wózka)

Małgorzata Wódz
twardy brzuch w ciąży
Zdrowie w ciąży

Twardy brzuch w ciąży – kiedy napięty brzuch jest powodem do niepokoju?

Ewa Cwil
pozytywny test ciążowy
Ciąża

Pozytywny test ciążowy – co dalej? Kiedy test ciążowy jest fałszywie pozytywny?

Joanna Biegaj
plamienie implantacyjne
Objawy ciąży

Plamienie implantacyjne: co to jest, jak wygląda, ile trwa? Czy zawsze występuje w ciąży?

Małgorzata Wódz
jak ubrać dziecko na spacer
Pielęgnacja

Jak ubrać niemowlę i starsze dziecko na spacer, by nie było mu za zimno ani za gorąco?

Małgorzata Wódz
Pozycje wertyklane do porodu
Poród naturalny

Pozycje wertykalne do porodu: dlaczego warto rodzić w pozycji wertykalnej?

Dominika Bielas
wody płodowe
Przygotowania do porodu

Jak wyglądają wody płodowe? Jak je rozpoznać?

Beata Turska
9 miesięcy w 4 minuty: tak powstaje życie
Przebieg ciąży

Rozwój płodu tydzień po tygodniu – ten film wzruszy każdego!

Joanna Biegaj