mama fitness joga z dzieckiem
fot. Fotolia

Aktywna mama niemowlaka

Jeśli wyjście z domu z malcem oznacza dla ciebie spacer zawsze tą samą trasą, koniecznie przeczytaj ten tekst. Zabierz dziecko na pływalnie, jogę, a nawet kino. Piszemy, od jakiego wieku można to zrobić.
mama fitness joga z dzieckiem
fot. Fotolia
Słyszałaś już pewnie o szkółkach pływania dla niemowląt czy fitnessie dla mam z maluchami. Istnieją jednak i inne miejsca, gdzie możesz aktywnie spędzać czas z dzieckiem. Wprawdzie jest ich u nas mniej niż np. w Niemczech, ale ciągle ich przybywa.  Poszukaj odpowiedniego miejsca, a gdy je wybierzesz, nie rezygnuj szybko z zajęć. Basen lub joga raz w roku czy rzadkie wizyty w centrum zabaw dadzą mniej korzyści niż regularne, np. cotygodniowe, ćwiczenia. Malec, który bywa w różnych miejscach, lepiej się rozwija. Jeśli te atrakcje się powtarzają, jeszcze bardziej go cieszą.

Joga

  • Od kiedy: od szóstego tygodnia życia
  • Nasza opinia: ćwiczenia dla kobiet prowadzone są przez instruktorki jogi lub rehabilitantki. Maluchy leżą na kocykach, czasem uczestniczą w zajęciach. Joga dla dzieci to propozycja dla kilkulatków.
  • Zalety: łagodniejsza forma ruchu niż fitness. Uelastycznia ciało, wycisza. Zajęcia połączone są zwykle z relaksacją.
Redakcja poleca: Rodzice na zajęciach dzieci - co dają mamom? Film
Co zajęcia dla dzieci dają mamom? Szereg korzyści! Mamy mają okazję do wyjścia z domu, a z zajęć czerpią pomysły na jeszcze fajniejsze zabawy ze swoimi dziećmi. Zobacz, co rodzice robią na zajęciach dla dwulatków!

Fitness

  • Od kiedy: od szóstego tygodnia życia
  • Nasza opinia: zanim się zapiszesz, idź do ginekologa, który oceni, w jakiej jesteś kondycji po porodzie. Gdy będziesz ćwiczyć na zajęciach, maluszek może bawić się obok, leżąc na macie. Dla najmłodszych ciekawe jest samo patrzenie na mamę. Starszaki biorą udział w ćwiczeniach i korzystają z rzadkiej atrakcji – kontaktu z rówieśnikami.
  • Zalety: to doskonały sposób na powrót do formy i jednocześnie okazja do wymiany doświadczeń z innymi mamami.

Basen

  • Od kiedy: od szóstego tygodnia życia
  • Nasza opinia: zajęcia odbywają się w niewielkich grupach, w płytszej i cieplejszej wodzie. Maluszki przez kilka pierwszych zajęć oswajają się z wodą pod okiem trenerów, później bawią się i nurkują. Niektóre szkółki wymagają zgody pediatry na zajęcia.
  • Zalety: relaksujecie się, a maluch zdobywa nowe doświadczenia. Profilaktyka wad postawy.

Kurs masażu

  • Od kiedy: od ósmego tygodnia życia
  • Nasza opinia: pod okiem instruktora uczysz się masować maleństwo. Choć nadal mało jest miejsc, gdzie prowadzone są takie kursy, warto ich poszukać. Masaż pomaga uregulować rytm snu dziecka, wycisza je, łagodzi kolkę.
  • Zalety: lepiej odróżniasz i zaspokajasz potrzeby malca, czujesz się pewniej jako mama. Pogłębia się łącząca Was więź. Kontakt z dzieckiem pomaga przezwyciężyć stany depresyjne.

Muzyka i ruch

  • Od kiedy: od dziewiątego miesiąca życia
  • Nasza opinia: chodzące lub choćby stojące dzieci (od około 10. miesiąca) mogą bawić się wspólnie pod okiem pedagoga podczas zajęć umuzykalniających i ruchowych. Stymulowanie zmysłów, także za pomocą zabawek edukacyjnych, dostosowane jest do możliwości dzieci.
  • Zalety: nauka wielu twórczych gier i zabaw – do wykorzystania każdego dnia spędzanego razem z dzieckiem.

Kino

  • Od kiedy: od drugiego miesiąca życia
  • Nasza opinia: pierwszy miesiąc życia to dla malca czas ochronny. Choć nikt nie wyprosi Cię z noworodkiem z kina, rozsądniej jest poczekać. Na seansach rodzinnych panuje wesoły rozgardiasz, młodsze dzieci śpią, starsze raczkują lub biegają między fotelami. Światła są przyćmione, dźwięk ściszony, żeby maluszki nie przestraszyły się ciemności i hałasu.
  • Zalety: nie opuszczasz premier kinowych, jesteś między ludźmi, nie musisz organizować opieki dla malca.
 
Oceń artykuł

Ocena 5 na 3 głosy

Zobacz także

Popularne tematy