Zwykle chętnie się na to zgadzamy. Sprawmy, by tym razem dzieci swoich zdolności negocjacyjnych próbowały w języku obcym.
Przykładowe scenki
SCENKA 1
● Can we go to the beach now?
Możemy już iść na plażę?
■ Just a moment, honey.
Jeszcze chwilę, kochanie.
● Mummy, could you help me bring all my toys?
Mamusiu, pomożesz mi zabrać wszystkie zabawki?
■ Yes honey, but can you wait a moment?
Tak kochanie, ale czy możesz chwilkę poczekać?
SCENKA 2
● Can I go swimming now, please?
Czy już mogę iść się kąpać?
■ Sure, you can.
Pewnie, że możesz.
● Great!
Super!
SCENKA 3
● Daddy, I’m cold, where is my towel?
Tatusiu, zimno mi, gdzie jest mój ręcznik?
■ Here it is. Dry yourself quickly. You look very cold!
Tu jest, wytrzyj się szybko. Wyglądasz na strasznie zmarzniętego!
SCENKA 4
■ Sweetie, did you put on some sunblock?
Kochanie, czy posmarowałaś się kremem?
● Come on, Mum, I don’t need it.
Nie mamo, nie potrzebuję kremu.
■ Of course you do. You’ll get sunburnt!
Ależ oczywiście, że potrzebujesz. Opalisz się za bardzo.
● OK, I’ll put some on.
No już dobrze, zrobię to.
Posłuchaj dialogów »
KLOCKI GRAMATYCZNE na plażę
I’ll..
Can I..
I’m..
Could you...?
I don’t need..
Can you...?
Where is...?
Can we...?
WSKAZÓWKA JĘZYKOWA Can
Chociaż przykładów użycia czasownika modalnego can w znaczeniu "móc" (Can I go bathing now, please?) nie brakuje, warto pamiętać, że can to również "umieć" np. I can swim and dive, can you? Jeśli odpowiedź jest przecząca, należy pamiętać, że w odróżnieniu od innych czasowników, czasownik can i not piszemy łącznie np. I can swim but I cannot dive. Can bardzo często też łączy się z czasownikami związanymi ze zmysłami: I can hear an ice-cream van, The sun is in my eyes and I cannot see anything, The water is really cold, so I can’t feel anything lub Can you smell pizza here?
GRA JĘZYKOWA Rysowanki-zgadywanki
Do gry w rysowanie na plecach potrzebnych jest dwóch graczy, pomysły i czas. Dziecko wybiera kategorię np.: na plaży, w morzu, na kocu, a rodzic zaczyna rysować palcem po plecach córki lub syna. Padają pytania: Is it an ice cream cone/a kite/a sand castle?, Are they flip-flops/sea shells/bees? Kiedy po odpowiedziach typu No, it’s not/No, they’re not pada Yes, it is/Yes, they are dziecko może zmienić kategorię i zaczyna się kolejna runda.
Is it an ice cream cone/a kite/a sand castle?
No, it’s not.
Yes, it is.
Are they flip-flops/sea shells/bees?
Yes, they are.
No, they’re not.
CIEKAWOSTKA JĘZYKOWA
Popularne klapki japonki to flip-flops. Jednak jeśli chcemy je kupić w Australii należy poprosić o thongs, kupując zaś thongs w Stanach Zjednoczonych zamiast butów dostaniemy figi (nie owoce!).
Czas wolny
08 września 2011
Niezmiennie, każdego lata, plaża przyciąga tysiące turystów. Jasne jak słońce jest to, że dzieci będą chciały się kąpać, zostać dłużej w wodzie, czy budować zamki z piasku.
Polecamy
Porady