GRY
 
 

Ania Lewandowska podpowiada jak ćwiczyć w ciąży – film

Jakie ćwiczenia w ciąży są bezpieczne, a jakie nie? Swoje sposoby na ból pleców w ciąży i wzmocnienie organizmu zdradza Ania Lewandowska, trenerka osobista – obejrzyj film!

– Wiele osób skarży się na ból pleców w ciąży, szczególnie dolnego odcinka kręgosłupa – mówi Ania Lewandowska, trenerka osobista, autorka programu skierowanego dla przyszłych mam: Healthy Plan by Ann. Tłumaczy, że  jeszcze przed ciążą warto wzmocnić organizm, by mógł bez kłopotów znieść dodatkowe obciążenia w czasie ciąży.

Ćwiczenia w ciąży muszą być bezpieczne!

– Czas ciąży jest dla kobiety jak przebiegnięcie maratonu, którego nie możemy przerwać! – mówi Ania i dodaje: – Musimy się do niego dobrze przygotować. Natomiast, jeśli nie ćwiczyliśmy wcześniej, a chcemy być aktywne w ciąży, musimy być cały czas pod opieką lekarza.

Pierwsza zasada: dla bezpieczeństwa wykonujemy ćwiczenia, unosząc ramiona do linii barków, nie wyżej – punktuje Ania. – Odradzam też ćwiczenia, które polegają na spięciu brzucha w pozycji leżącej. Ciąża to nie jest czas na ćwiczenia brzucha. Następna zasada: nie  wykonujemy ćwiczeń, wzmacniających wewnętrznych partii ud, bo to powoduje nacisk na żyłę wrotną, co może

Jakie ćwiczenia w ciąży są polecane?

– Na pewno wykonujemy przysiady ze wspięciem na parcie – wylicza Ania. – Polecam też tzw. koci grzbiet. Wzmacniamy ramiona: przecież już niedługo będziemy nosić dziecko! Z podstawowych, prostych ćwiczeń polecam tzw. lift z użyciem taśmy – na bok albo do tyłu. Warto zacząć od ćwiczeń z trenerem, szczególnie jeśli przed ciążą w ogóle kobieta nie trenowała.
Doładuj
Przeładuj