GRY

Pobiegną po okulary dla podopiecznych domów dziecka

Rodzinny Bieg Czas Na Wzrok, organizowany 13 października z okazji obchodów Światowego Dnia Wzroku, to impreza o charakterze sportowym i rodzinnym, ale przede wszystkim – charytatywnym. Wydarzeniu przyświeca jeden cel: pomoc podopiecznym domów dziecka. Organizator Biegu przekaże bowiem tyle par okularów korekcyjnych dzieciom, ilu zawodników weźmie udział w Biegu Głównym.
Bieg Czas na Wzrok
fot. Adobe Stock
Okazji do wspólnego, rodzinnego świętowania jest więcej. 1. Rodzinny Bieg Czas Na Wzrok to również podsumowanie ogromnego sukcesu ogólnopolskiej kampanii Czas na Wzrok 40+. Jej głównym celem jest budowanie świadomości potrzeby regularnych badań wzroku i prawidłowej korekcji okularowej oraz edukacja w zakresie prezbiopii.
13 października o godz. 13:00, na Błoniach obok Centrum Olimpijskiego w Warszawie, wystartuje charytatywny 1. Rodzinny Bieg Czas Na Wzrok. Zawody zostaną rozegrane na dystansie 5 km, na zielonych terenach wzdłuż Wisły, między Centrum Olimpijskim a Mostem Grota-Roweckiego.
1 uczestnik = 1 para okularów dla dziecka
Charytatywny charakter imprezy podkreśla wspólny cel – pomoc dzieciom. Organizatorzy przekażą domom dziecka w całej Polsce tyle par okularów korekcyjnych, ilu zawodników weźmie udział w biegu głównym. Pomysł jest kontynuacją zainicjowanego przez Grupę Essilor programu Zobacz Lepszą Przyszłość. W ramach akcji pracownicy firmy przeprowadzają przesiewowe badania wzroku w domach dziecka. Ogromne zaangażowanie wolontariuszy zostało docenione przez kapitułę Akademii Rozwoju Filantropii – otrzymali nagrodę główną w prestiżowym konkursie „Dobroczyńca Roku”. 1. Rodzinny Bieg Czas Na Wzrok to doskonała okazja do kontynuacji akcji i jednocześnie okazja do tego, by poprawić jakość widzenia kolejnym podopiecznym.

Uroczyste podsumowanie sukcesu kampanii Czas na Wzrok 40+

Rodzinny Bieg Czas Na Wzrok – obok obchodów Światowego Dnia Wzroku – jest także okazją do uroczystego podsumowania spektakularnego sukcesu ogólnopolskiej kampanii edukacyjnej Czas na wzrok 40+. Dzięki niej prezbiopia przestała być tematem wstydliwym, a Polacy zaczęli otwarcie mówić o swoich kłopotach z widzeniem po 40. roku życia. Akcja uwrażliwia społeczeństwo na potrzebę regularnych badań, dbania o wzrok i prawidłowej korekcji okularowej. Kampania uświadamia ludzi, że prezbiopia to nieunikniony proces fizjologiczny, ale można jednocześnie w prosty sposób złagodzić związane z nią dolegliwości, dobierając okulary korekcyjne z soczewkami progresywnymi.

Plejada gwiazd na 1. Rodzinnym Biegu Czas Na Wzrok

Inicjatywę wsparły znane osobistości ze świata mediów. Swój udział w wydarzeniu zadeklarowali: Karina Kunkiewicz, Laura Gessler, Karolina Malinowska, Danuta Stenka, Artur Żmijewski, Beata Chmielowska-Olech, Odeta Moro, Krzysztof Jankes Jankowski, Stanisław Karpiel-Bułecka, Piotr Nowak, Jacek Borcuch, Maciej Iwański, Kasia Cichopek, Anna Dereszowska, Ilona Felicjańska, Paul Montana, Marcin Hakiel, Natalia Jakuła, Agnieszka Jastrzębska, Ewa Kasprzyk, Maciej Florek Gleba, Maciej Myszkowski, Małgorzata Ohme, Ewa Pacuła, Marzena Rogalska, Sergiusz Ryczel, Beata Sadowska, Małgorzata Rozenek-Majdan i Radosław Majdan, Tomasz Smokowski, Jarosław Kulczycki, Alina Jankowska, Beata Tadla, Lidia Popiel, Jacek Kurowski, Marta Kuligowska, Marcin Dulnik, Tomasz Zimoch, Bożydar Iwanow. Część z nich spróbuje swoich sił i wspólnie z innymi Zawodnikami, pokona trasę 5 kilometrów wzdłuż Wisły.

Rodzinnie i na sportowo

Wydarzeniu towarzyszyć będzie szereg atrakcji rodzinnych – zarówno dla dzieci, jak i dorosłych. Każdy będzie mógł poddać się bezpłatnemu badaniu przesiewowemu wzroku. Z myślą o rodzinach, Organizatorzy zadbają także o przygotowanie strefy rekreacji z animacjami dla najmłodszych, strefy gastro oraz strefy chill out.
Dzieci będą mogły również wziąć udział w towarzyszącym imprezie Biegu Dla Dzieci w trzech kategoriach wiekowych (5-7 lat, 8-12 lat oraz 13-15 lat), na trzech dystansach: 100 m, 200 m oraz 400 m. Zapisy na Bieg dla Dzieci możliwe są wyłącznie w dniu Zawodów, w godz. 9:00 – 11:00.
Szczegółowe informacje na temat programu wydarzenia oraz przewidzianych atrakcji na stronie www.bieg.czasnawzrok.pl oraz fanpage’u Biegu na Facebooku i profilu na Instagramie.
Pomysłodawcą i organizatorem 1. Rodzinnego Biegu Czas Na Wzrok jest Grupa Essilor – lider w produkcji rozwiązań korygujących wzrok. Partnerzy wydarzenia to firmy optyczne, działające na terenie kraju: Essilor Polonia, JZO, JAI KUDO oraz Essilor Optical Laboratory Poland. Mamotoja.pl objęło bieg swoim patronatem.
Redakcja poleca: Miasteczko Zmysłów 2018 r. Toruń – zobacz relację [WIDEO]
Zobacz, jak ciekawie rodzice z dziećmi w Toruniu spędzili czas w ramach naszej akcji Miasteczko Zmysłów! Obejrzyj wideo i dowiedz się jakie porady dała rodzicom psycholog Dorota Zawadzka.
Doładuj
Przeładuj

Popularne tematy

Narzędzia dla mam

Więcej

O tym się mówi

Święta tuż tuż!