odchudzanie, brzuch, dieta, szczupła sylwetka
fot. © TristanBM - Fotolia.com

Brzuszek znowu w formie - zobacz kilka zasad

Tak, to możliwe! Nie licz jednak, że zaraz po narodzinach maluszka wskoczysz w obcisłe biodrówki. Jeśli chcesz znowu pokazać płaski brzuch, musisz najpierw trochę popracować.
odchudzanie, brzuch, dieta, szczupła sylwetka
fot. © TristanBM - Fotolia.com
Każdy kolejny miesiąc ciąży to dla skóry na brzuchu prawdziwe wyzwanie. Niejednej z nas przybywa wtedy w pasie nawet ponad 30 centymetrów. Przed zajściem w ciążę twoja macica wyglądała jak spłaszczona gruszka o wysokości 7–9 centymetrów, a pod jej koniec mieści często trzykilogramowego bobasa!

Więzadła, które ją podtrzymują, normalnie mierzą kilka centymetrów, a pod koniec ciąży rozciągają się do prawie pół metra. Kurczenie się macicy trwa zazwyczaj od sześciu do ośmiu tygodni. Powinnaś zatem być cierpliwa i... pomóc brzuchowi wrócić do dawnego wyglądu.

Ćwicz mięśnie

Powrót macicy do normalnej wielkości nie oznacza, niestety, że brzuch natychmiast zrobi się płaski jak deska. Jego mięśnie tracą formę najszybciej ze wszystkich grup mięśniowych, mogą więc stać się trochę zwiotczałe... Na szczęście również najszybciej ze wszystkich odzyskują sprawność. Musisz tylko im w tym pomóc. Co robić? Ćwiczyć! Pamiętaj jednak, że nie wolno ci się forsować. Możesz zacząć sześć tygodni po porodzie, o ile twoje maleństwo przyszło na świat drogą naturalną, poród odbył się bez komplikacji, a ty czujesz się na siłach, by się gimnastykować (specjalne ćwiczenia dla kobiet po porodzie możesz rozpocząć wcześniej).

Zobacz też: Jak zlikwidować brzuch po ciąży? - film.
Redakcja poleca: Co to jest kalkulator BMI - opowiada dietetyk
Co to jest kalkulator BMI - wyjaśnia Julia Jaskowska, dietetyk z FertiMedica. Dlaczego warto kontrolować wskaźnik masy ciała planując zajście w ciążę, czy chcąc schudnąć po urodzeniu dziecka.

Rób prysznic

Codziennie polewaj brzuch naprzemiennie strumieniem zimnej i ciepłej wody (kończ zawsze zimną). Unikaj długich gorących kąpieli i mydeł, które wysuszają skórę. Pod prysznicem masuj ciało szczotką z włosia, a raz na tydzień zrób sobie peeling. Możesz też nacierać skórę rękawicą posypaną solą. To pobudzi krążenie, ujędrni skórę i spowoduje, że lepiej będzie ona wchłaniać kosmetyki.

Smaruj ile sił

Pod koniec ciąży skóra brzucha była rozciągnięta do granic możliwości. Nic dziwnego, że zaraz po porodzie nie wygląda najlepiej. Możesz mieć wrażenie, że jest jej teraz o wieeele za dużo. Niestety, skóra nie kurczy się tak szybko jak macica i przywrócenie jej dawnego wyglądu musi trochę potrwać. Mamy też kiepską wiadomość: kiedy rozstępy już się pojawią, nie można, niestety, ich zlikwidować. Z czasem zamienią się tylko z czerwonych w srebrzystobiałe, wyczuwalne przy dotyku prążki. Ale możesz sprawić, że będą mniej widoczne, jeśli będziesz smarować brzuch preparatami ujędrniającymi. Kremy lub żele stosuj dwa razy dziennie. Nakładaj je kolistymi ruchami i delikatnie masuj brzuch, zaczynając zawsze od dolnych partii do żeber – zgodnie z ruchem wskazówek zegara.

Postaw na kosmetyki

Niektóre mamy polecają oliwkę dla dziecka jako doskonały środek na rozstępy. Warto jednak pamiętać, że choć natłuści ona dobrze ciało, to nie zawiera składników pobudzających pracę komórek skóry, obkurczających naczynia krwionośne oraz stymulujących produkcję kolagenu i elastyny. A takie właśnie substancje wchodzą w skład specjalnych kremów i żeli na rozstępy, które można kupić w aptekach i drogeriach: silnie skoncentrowane wyciągi roślinne z bluszczu, skrzypu, przywrotnika lub kasztanowca. Dzięki nim poprawia się struktura skóry, rozstępy spłycają się, a ich barwa zbliża do koloru ciała.

Przyjaciele jędrności

To może się udać! Ale jeśli chcesz cieszyć się pięknym brzuchem, zastosuj nasze sposoby.
  • Karmienie piersią. Wydzielająca się wówczas oksytocyna przyspiesza obkurczanie się macicy. Podczas karmienia tracisz też mnóstwo kalorii.
  • Masażysta. Profesjonalista wie, czego potrzebuje skóra. Po zabiegu będzie lepiej ukrwiona.
  • Majtki ściągające. Najlepiej te przeznaczone dla kobiet po porodzie.
  • Sport. Ruszaj się, spaceruj, pływaj. Poprawisz sprężystość skóry, szybko nabierzesz kondycji i łatwiej spalisz zbędne kalorie.

tm_dopisek.gif

 
Oceń artykuł

Ocena 5 na 1 głos

Zobacz także

Popularne tematy