Presja bycia fit i zmiany w ciele po ciąży - jak się nie dać? [WIDEO]

Kluczem do sukcesu jest akceptowanie zmian zachodzących w naszym ciele nie tylko po ciąży, ale podczas całego naszego życia – mówi psycholog dr Magdalena Śniegulska.

Zobacz inne z serii: Porady psychologa dla mam (10)

W tym odcinku cyklu mamotoja.pl „Jak mogę pomóc?”, w którym psycholog odpowiada na problemy naszych czytelniczek, zapytaliśmy o ciało po ciąży będące często powodem stresu młodych mam. Bywa, że ciężko jest się pogodzić z tym, że kilogramy nie znikają tak szybko,  jak byśmy chciały, a do tego dochodzi jeszcze presja otoczenia, aby jak najszybciej odzyskać dawną figurę. Jedna z mam mówi wprost: „Przestańcie mi mówić, jak powinno wyglądać moje ciało po ciąży. Po urodzeniu 3 dzieci wiem, czego się spodziewać po porodzie.(...) Zachęcają mnie do kupna cudownych kosmetyków odchudzających, żebym odzyskała sylwetkę sprzed ciąży”.

W życiu kobiety są rzeczy ważne i ważniejsze 

Trzeba mieć dystans” – radzi dr Śniegulska. Jak mówi, jeżeli mamy w sobie siłę i jest to dla nas bardzo ważne to „walczmy o tę figurę i sylwetkę”. Jeśli jednak mamy poczucie, że są rzeczy ważne i ważniejsze, to trzeba się impregnować „na wszystkie głosy i reklamy”. „Nikt nie może za nas przeżyć naszego życia. W związku z tym nie może nam mówić, co mamy robić, a czego robić nie mamy” – mówi.

Dr Śniegulska podkreśla, że macierzyństwo, a zwłaszcza jego początki, to taki czas w życiu kobiety, w którym opieka nad dzieckiem pochłania ją właściwie w 100 procentach. „To jest moment, kiedy pełnię określoną rolę, na czymś innym muszę się skupić i czerpać przyjemność i satysfakcję z czegoś innego” - mówi.

Akceptuj zmiany w swoim ciele

„To ważne zadanie rozwojowe - akceptowanie zmian zachodzących w naszym ciele” – podkreśla psycholog. Jak mówi, ludzkie ciało cały czas się zmienia, „bez jednej przerwy”. Jeżeli pogodziłyśmy się z tym, to łatwiej będzie też o dystans do swojego wyglądu po ciąży.

„Jeśli wiem, że tak jest i jeśli to akceptuję, ale też dbam o ciało, nie że je jakoś bardzo źle traktuję, to pewnie łatwiej będzie mi poradzić sobie z tymi wszystkimi głosami, które pojawiają się wokół mnie” – mówi psycholog.
Dr Magdalena Śniegulska – psycholog, psychoterapeuta, wykładowca na Uniwersytecie Szkoły Wyższej i Psychologii Społecznej oraz w Szkole Edukacji Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności oraz Uniwersytetu Warszawskiego.

A wy jak podchodzicie to tematu ciała po ciąży? Czy przejmowałyście się dodatkowymi kilogramami, od razu zaczęłyście ćwiczyć, czy może zaakceptowałyście, że ciało kobiety po urodzeniu dziecka zmienia się? Podzielcie się swoim doświadczeniem w komentarzach!
 
Dołącz do naszej społeczności mam na Facebooku #MamaBezPorównania - MTJ. Tu się nie porównujemy, nie oceniamy, nie wstydzimy przyznawać do potknięć. Jesteśmy sobą i właśnie takie jesteśmy najlepsze. Czekamy na ciebie!
 
Artykuł opublikowany w ramach akcji #MamaBezPorównania
 
#mamabezporównania mamotoja.pl
Zobacz też:
Oceń artykuł

Ocena 5 na 1 głos

Zobacz także

Popularne tematy