GRY
 
 

Czekolada i 20 innych rzeczy, które poprawią nastrój dziecka w brzuchu

Czy można opiekować się maluszkiem, który jest jeszcze w brzuszku. Oczywiście, co więcej – to nie tylko proste, ale i bardzo przyjemne.

kobieta, mama, ciąża, maskotka, uśmiech

1. Ćwicz i spaceruj

To poprawi humor nie tylko tobie, ale i dziecku w brzuchu. Po około 20 minutach twój organizm zaczyna produkować endorfiny – hormony szczęścia, które z krwią dostają się do mózgu. Pamiętaj jednak: ciąża „nie lubi” wstrząsów. Zapomnij o dynamicznych podskokach – spaceruj marszowym krokiem lub pływaj.

Ćwiczenia z piłką w pierwszym trymestrze ciąży

Redakcja poleca: Co się zdarzy w 8. tygodniu ciąży? [WIDEO]
Ósmy tydzień to już końcówka drugiego miesiąca ciąży. Twoje dziecko jest już kompletnym, choć miniaturowym człowiekiem. Chcesz wiedzieć, jak wygląda? I o czym sama powinnaś pamiętać? Sprawdź!

2. Pamiętaj o drzemce

Intensywny dzień w pracy może się teraz okazać zbyt dużym wysiłkiem. Twój organizm pracuje przecież na wysokich obrotach. Dlatego po powrocie do domu zafunduj sobie krótką, najlepiej półgodzinną drzemkę. Maluchowi też należy się odpoczynek!

3. Płacz, jeśli masz ochotę

W jednej chwili jesteś szczęśliwa, w drugiej zalewasz się łzami. Nie martw się – jesteś usprawiedliwiona, bo u kobiet w ciąży to naturalne. Wypłakując się, uwalniasz się od stresu – to doskonale poprawia samopoczucie dziecka.

4. Jedz czekoladę

Zdaniem naukowców z uniwersytetu w Helsinkach nawet kawałek czekolady zjedzony przez przyszłą mamę sprawia, że malec czuje się błogo. Okazało się, że dzieci kobiet, które w ciąży codziennie jadły czekoladę, po narodzinach były aktywniejsze i miały pozytywne nastawienie do świata. Prawdopodobnie zawarte w tych słodyczach związki chemiczne poprawiające nastrój (podwyższają poziom serotoniny) przenikają przez łożysko do dziecka. Czekolada to poza tym bogate źródło magnezu, żelaza, wapnia i witaminy B3. Może więc dasz się skusić na mały kawałek?

Czytaj też: 10 produktów zakazanych w ciąży

5. Zjedz omlet ze szpinakiem

Jajka zawierają składnik, który jest istotny dla rozwoju dziecka – cholinę. Wspomaga ona rozwój układu nerwowego. Szpinak natomiast zawiera witaminy A i C, a także magnez, wapno, potas i kwas foliowy, który jest niezbędny do rozwoju i prawidłowego funkcjonowania układu nerwowego maleństwa.

6. Otocz się roślinami

Pochłaniają one wydychany przez nas dwutlenek węgla, a dostarczają tlen. Oczyszczają też powietrze z trujących substancji wydzielanych przez meble, środki czystości, tapicerkę, np. z alergizujących formaldehydów. Skuteczne w ich pochłanianiu są zwłaszcza popularna zielistka i fikus beniamin.

7. Zapisz się na jogę

Te zajęcia pomogą ci się wyciszyć i przygotują ciało do ciężkiej pracy, jaką jest poród. Ćwiczenia oddechowe dotlenią nie tylko twój organizm, ale i maluszka. Ich rozpczęcie skonsultuj z lekarzem!

Polecamy: Joga w ciąży - instrukcja video

Doładuj
Przeładuj