GRY
 
 

Jak ćwiczyć w ciąży?

Czy w ciąży musisz rezygnować z ulubionego sportu? Czy ruch jest wskazany w ciąży? Radzi specjalista ginekolog.

Konsultacja: dr n. med. Renata Jaczyńska, ginekolog położnik
fot. Edipresse
Zawsze lubiłam sport i nigdy nie trzeba było mnie namawiać do ruchu. Teraz jestem w szóstym tygodniu ciąży i nie chcę rezygnować ze swoich przyzwyczajeń. Czy mogę dalej bezpiecznie ćwiczyć. Aldona

Tak, nie ma potrzeby rezygnować w ciąży z uprawiania fitnessu. Organizm łatwiej dostosuje się do nowej roli, jeśli przyszła mama ćwiczy. Dobra kondycja pomaga znieść trudy związane np. z podwyższoną masą ciała, większą objętością krwi w krwioobiegu, co obciąża serca, z przyspieszonym metabolizmem, bo organizm musi zaspokoić potrzeby kobiety i dziecka w brzuszku. Dzięki ćwiczeniom reguluje się ciśnienie tętnicze.

Lepiej jednak zrezygnować z uprawiania sportu wyczynowego. Radzę też zamienić tenis ziemny na pływanie, a narty na aerobik dla ciężarnych.

A najlepiej skonsultować to z lekarzem prowadzącym, który poradzi, jaki sport wybrać.

Redakcja poleca: Pielęgnacja skóry twarzy w ciąży: lato
Wiosną i latem skóra twarzy przyszłej mamy może sprawiać problemy. Hormony sprawiają, że lubi się przetłuszczać, więc powstają zaskórniki i niedoskonałości, a słońce może powodować przebarwienia, czyli ostudę. Jak pielęgnować skórę twarzy latem, podpowiada Izabela Czernuszczyk, kosmetyczka z warszawskiego salonu Studio Style.
dr n. med. Renata Jaczyńska
Konsultacja: dr n. med. Renata Jaczyńska, ginekolog położnik

Specjalista ginekolog-położnik. Pracuje w Klinice Położnictwa i Ginekologii Instytutu Matki i Dziecka w Warszawie.

Ocena (0 oceny)

0.0
Doładuj
Przeładuj