Ciążowy organizer

12
Tydzień ciąży Do przewidywanego terminu porodu pozostało 28 tygodni
Co powinnam zrobić?
  1. Zadbaj o aktywność fizyczną. Regularne ćwiczenia mają zbawienny wpływ na kobietę w ciąży. Wzmacniając mięśnie i poprawiając wytrzymałość organizmu, przygotowujesz ciało do wysiłku porodowego. Jeśli będziesz sprawna, szybciej wrócisz do poprzedniej formy i łatwiej przyjdzie ci odzyskanie dawnej figury. Czytaj więcej »
     
  2. Obserwuj wydzielinę z pochwy. Infekcje miejsc intymnych w ciąży wymagają szybkiego leczenia. Jeśli śluz nie wydziela przykrego zapachu, jest przezroczysty, nie czujesz swędzenia, wszystko jest w porządku. Jeśli chciałabyś o coś spytać, ale wstydzisz się, warto się przełamać i zadać te pytania ginekologowi. Czytaj więcej »
Co już mogę?
Czujesz, że mogłabyś góry przenosić (choć nie wolno ci dźwigać ciężarów). Serce może teraz bić nieco szybciej – nie martw się, jeśli masz wysoki puls w ciąży, organizm przystosowuje się do „obsługi” zwiększonej objętości krwi, która w nim krąży. Czytaj więcej »
Ostatni dzwonek na:
Aby cieszyć się szczupłą talią. W 12. tygodniu ciąży macica jest większa niż grejpfrut i może zacząć wypychać twój brzuszek... Nie dotyczy to wszystkich kobiet, ale większość już czuje, że maluszek rośnie i potrzebuje coraz więcej miejsca na zdrowy rozwój. Czytaj więcej »
Prowadzenie dziennika dostępne tylko
dla zalogowanych użytkowniczek
zaloguj