GRY

Co jeść, gdy karmisz piersią, a dziecko ma skazę białkową?

Gdy lekarz potwierdził u dziecka alergię, nie odstawiaj go od piersi. Co możesz jeść podczas karmienia piersią, gdy lekarz potwierdził alergię u dziecka?
alergia
fot. Fotolia
Alergię pokarmową u niemowlęcia zwykle podejrzewa się, gdy dziecko ma silne kolki, biegunki, często ulewa pokarm, wymiotuje, suche, zaczerwienione policzki, swędzącą wysypkę na skórze. Gdy dziecko ma takie objawy, lekarz zaleci, by karmiąca mama przez kilka tygodni stosowała dietę: jeśli w tym czasie objawy alergii zmniejszą się, najprawdopodobniej przyczyną jest alergia i musisz nadal stosować dietę. Jeśli nie, to znaczy, że dziecko raczej nie ma alergii.

Alergia na mleko

Dziecko może być uczulone niemal na wszystko, nawet na marchewkę czy jabłka. Najczęściej jednak przyczyną kłopotów niemowlęcia jest alergia na mleko krowie i jego przetwory.
Redakcja poleca: Jak karmić dziecko piersią cz. 2
W tej części filmu poznasz wygodne pozycje przy karmieniu piersią.

Czego nie możesz jeść, gdy dziecko ma alergię na mleko

Jeśli dziecko ma potwierdzoną alergię na mleko, nie jedz:
  • żadnych produktów mlecznych: nie pij mleka, nie jedz serów, jogurtów, kefirów, maślanki, masła. Sprawdzaj etykiety produktów, które kupujesz, czy nie zawierają mleka lub serwatki. Nie kupuj ich. Białka mleka znajdują się w produktach, które o to trudno podejrzewać, jak np. parówki;
  • Wołowiny i cielęciny: znajdują się w nich podobne białka, jak w mleku. Niektóre dzieci mogą jeść mięso cielęce i wołowe, inne – nie.
  • Produktów wysoko przetworzonych, zawierających barwniki i inne dodatki. Często to właśnie one są przyczyną alergii.
 

Co możesz jeść, gdy dziecko ma alergię na mleko

Chociaż nie pijesz mleka, pamiętaj, że potrzebujesz odpowiedniej ilości białka i wapnia z innych źródeł. Jedz:
  • Mięso. Jedz je 1-2 razy dziennie. Może to być drób, mięso królika, wieprzowina, a także jagnięcia. Nie jedz cielęciny i wołowiny: zawierają podobne białka, co białko mleka;
  • Ryby. Jeśli dziecko nie ma żadnych dolegliwości po rybach, jedz je 1-2 razy w tygodniu, bo są znakomitym źródłem białka, nienasyconych kwasów tłuszczowych omega-3. Najlepsze są gotowane lub pieczone w folii – morskie i słodkowodne (tłuste dostarczą nienasyconych kwasów tłuszczowych bardzo potrzebnych tobie i dziecku). Nie jedz surowych ryb, np. sushi, a także pangi (może zawierać duże ilości metali ciężkich);
  • Produkty sojowe. Nie w nadmiarze, by dziecko nie uczuliło się na soję. Z serka tufu przyrządzisz smaczne i sycące sałatki z dodatkiem warzyw.
Możesz sięgać po preparaty mlekozastępcze. Nutramigen lub Bebilon Pepti możesz pić zamiast mleka oraz dodawać do sporządzania potraw. Dostarczą białka oraz wapnia.
Zobacz także: Jadłospis karmiącej mamy
 
Doładuj
Przeładuj

Popularne tematy

To Cię zainteresuje

Narzędzia dla mam

Więcej

Zima z niemowlakiem

Przygotowania do świąt