edipresse.355116RKTRGB75.jpg

Co jeść i jak często w czasie ciąży?

Nasza ściągawka ułatwi Ci wybór zdrowych produktów, które pomogą Twojemu dziecku rozwijać się prawidłowo.
edipresse.355116RKTRGB75.jpg
Ta ściągawka ułatwi Ci wybór zdrowych produktów, które pomogą Twojemu dziecku rozwijać się prawidłowo. Wydrukuj i powieś na lodówce.

Jedz codziennie

wszystkie warzywa i owoce, rozcieńczone soki bogate w witaminę C, pełnoziarniste i razowe pieczywo, nieoczyszczony ryż, ziemniaki, kasze, chude mięso i chude wędliny, świeże masło i oleje roślinne, mleko i przetwory mleczne o obniżonej zawartości tłuszczu, np. twaróg, jogurt;
Redakcja poleca: Zdrowa dieta w ciąży: ginekolog radzi, co jeść, a czego unikać [WIDEO]
Zdrowa dieta w ciąży to taka, która jest odpowiednio skomponowana i bogata w kwas foliowy. Na talerzu ciężarnej powinny królować warzywa. Przyszła mama nie powinna natomiast przejadać się i spożywać dużej ilość cukru. Ginekolog, dr Tadeusz Oleszczuk tłumaczy ważne zasady odżywiania w ciąży.

Jedz 2-3 razy w tygodniu...

...żółty ser, jaja kurze, ryby, pestki dyni i słonecznika, orzechy, czekoladę mleczną w małych ilościach;

Ograniczaj

białe pieczywo, czerwone mięso i podroby, pokarmy słone, słodycze;

Zrezygnuj

z napoi gazowanych, mocnej kawy i herbaty, potraw tłustych i smażonych, chipsów, serów pleśniowych, frytek, „szybkich dań” z torebek, konserw.

Zobacz też: Interaktywny talerz dla kobiet w ciąży, czyli co trzeba jeść w ciąży
Oceń artykuł

Ocena 4 na 2 głosy

Zobacz także

Popularne tematy