GRY
 
 

Starasz się o dziecko? Zadbaj o dietę. To pomoże ci zajść w ciążę

Niedobór witamin i minerałów może mieć wpływ zarówno na próby poczęcia dziecka, jak i na bezpieczny dla mamy i dziecka przebieg ciąży. Dlatego planowanie malucha powinno zaczynać się od uporządkowania diety.

dieta a starania o dziecko
fot. Fotolia.pl

Zanim zdecydujemy się zajść w ciążę, powinniśmy przygotować do niej swój organizm. Niezbędne jest uporządkowanie diety i wzbogacenie jej o witaminy oraz minerały a także produkty, które w naturalny sposób dostarczą ciału kobiety niezbędnych składników.  
– Organizm kobiety musi być przygotowany na ciążę, chronić go powinny witaminy i minerały. Wpływają one zarówno na poziom hormonów, rozwój dziecka, ale także na samo zapłodnienie – przekonuje Małgorzata Pelikan, dietetyk kliniczny Centrum Dietetycznego 4Health w Katowicach.
 
Na długiej liście składników, które należy wprowadzić do diety są m.in.

  • bioflawonidy,
  • minerały (zwłaszcza żelazo, selen, magnez i cynk)
  • nienasycone kwasy tłuszczowe,
  • witaminy (przede wszystkim wit. E oraz witaminy z grupy B, które niezbędne są m.in. do prawidłowej pracy hormonów).

    Witamina B wspomaga wydzielanie hormonów

Dużą rolę w diecie kobiety starającej się o dziecko odgrywają produkty zawierające witaminę B.
- Witaminy z grupy B wspomagają wydzielanie hormonów płciowych, są także pomocne w utrzymaniu ciąży - przekonuje Małgorzata Pelikan, dietetyk Centrum Dietetycznego 4Health w Katowicach. - Wzmacniają także organizm kobiety, poprawiając ogólną odporność. Regulują również poziom cholesterolu. Te trzy elementy są niezbędne nie tylko dla powodzenia poczęcia dziecka, ale także dla bezpiecznego i zdrowego przebiegu ciąży – przekonuje dietetyk.
 
Witamina B1 niezbędna jest kobiecie do utrzymania prawidłowego działania metabolizmu, co z kolei wpływa na odpowiedni stan układu płciowego.
Witaminę B1 dostarczają takie produkty jak:
- orzechy,
- nasiona,
- suszone rośliny strączkowe,
- chuda wieprzowina,
- produkty pełnoziarniste.
 
Zobacz też:
Jak zajść w ciążę

Witamina B2 wspomaga prawidłową pracę tarczycy, która warunkuje prawidłowy przebieg miesiączki. Organizmowi dostarczymy jej spożywając:
- mleko,
- jogurty,
- sery,
- ryby,
- wołowinę,
- jajka,
- awokado,
- płatki zbożowe. 

Polecamy: Co powinny jeść pary starające się o dziecko.
 
Redakcja poleca: Dlaczego warto ćwiczyć jogę starając się o dziecko? - film.
O tym dlaczego warto ćwiczyć jogę przygotowując się do zajścia w ciążę mówi Aleksandra Kunstler, instruktorka i współwłaścicielka pracowni Jogamudra w Warszawie.
Doładuj
Przeładuj