GRY

Co jeść w ciąży? Zasady zdrowej diety tłumaczy ginekolog [WIDEO]

Jeśli zastanawiasz się, jaka dieta w ciąży jest najlepsza dla ciebie i dziecka, koniecznie obejrzyj nasz film. Dowiesz się, co jeść w ciąży, aby mieć dobrą formę, nie przytyć za dużo oraz urodzić zdrowe, mądre dziecko. Podpowiada ginekolog, dr Tadeusz Oleszczuk.

Zobacz inne z serii: Internetowa szkoła rodzenia Mamotoja.pl [WIDEO] (35)

Zobacz inne z serii: Dieta w ciąży - porady WIDEO (6)

Ciąża to taki moment w życiu kobiety, gdy zastanawia się nad tym, co je. Przecież zdrowa dieta dobrze wpływa na zdrowie dziecka! Zobacz nasz film i dowiedz się, co szczególnie warto uwzględnić w swoim jadłospisie. Ginekolog, dr n. med. Tadeusz Oleszczuk wymienia produkty, których należy unikać w ciąży oraz te, które są w tym okresie wskazane.

Dla dwojga czy za dwoje?


Dawno minęły czasy, gdy mówiło się, że kobieta w ciąży powinna jeść za dwoje. Dzisiaj dietetycy i lekarze są zgodni: przyszła mama może przytyć 11-16 kg. Jeść należy nieco więcej, owszem, ale tylko od drugiego trymestru. Nie można się przejadać. Nadmierne tycie mamy powoduje też zbytnie przybieranie na wadze malucha.
Ważne jest natomiast, żeby dieta była bogata w kwas foliowy. Wystarczająca ilość kwasu foliowego pozwala uniknąć wielu problemów zdrowotnych o dziecka.  


Najważniejsze w diecie ciężarnej są warzywa!

Dr Oleszczuk tłumaczy, że przyszła mama powinna jeść jak najwięcej różnych warzyw. Talerz ciężarnej musi być kolorowy! W diecie nie są najważniejsze tłuszcze, mięso czy nabiał. Najwięcej ważnych składników mają warzywa! Oto, jaką pełnią funkcję: 

  • poprawiają perystaltykę jelit
  • dostarczają mnóstwo ważnych składników dziecku
  • są niskokaloryczne
Zakazane za to są:
  • surowe mięso, ryby i owoce morza
  • surowe jajka
  • alkohol i napoje energetyczne
  • dania fast food (niezdrowe tłuszcze i mała gęstość odżywcza)
Zobacz też: Czy wegetarianka w ciąży musi jeść mięso? 


Sposoby na zachcianki ciążowe

Jeśli zachcianki nie dają żyć za dnia ani spać po nocach, warto zastanowić się, czy w diecie nie ma za dużo cukru i spróbować się od niego odzwyczaić. Pomogą w tym zdecydowane smaki:
  1. Kiszonki – kwaśny smak soku z kiszonych ogórków czy zakwasu buraczanego często pozwala zaspokoić łaknienie na słodkie
  2. Naturalne słodycze, czyli owoce
  3. Czosnek, ostre przyprawy (jeśli ktoś lubi)
  4. Świeże zioła. 
Zobacz też: Dlaczego mdłości w ciąży to dobry znak? 
 
Doładuj
Przeładuj

Popularne tematy

To Cię zainteresuje

Narzędzia dla mam

Więcej

Internetowa szkoła rodzenia

Przygotowania do porodu