ciąża, zdrowie w ciąży
fot. fotolia

Ćwiczenia mięśni Kegla

Te proste ćwiczenia służą wzmocnieniu mięśni okolicy pochwy i krocza.
ciąża, zdrowie w ciąży
fot. fotolia
Są doskonałym przygotowaniem do porodu, ale idealnie nadają się również do ćwiczenia zaraz po porodzie zapobiegając częstej dolegliwości - nietrzymaniu moczu.

Jak ćwiczyć

Podczas siusiania na kilka sekund zaciskaj mięśnie, starając się wstrzymać strumień moczu. Liczysz najpierw do 3, potem do 5 i 10. Ćwiczenie to najlepiej robić przy okazji każdej wizyty w toalecie. W ten sposób wzmacniasz mięśnie zwieracza cewki moczowej i mięśnie dna miednicy. Gdy już poczujesz, które mięśnie trzeba napinać, ćwiczenia te możesz wykonywać kilkanaście razy dziennie w różnych sytuacjach, gdy np. czekasz na autobus. Ich efekt zauważysz już po kilku dniach.

Czytaj także: Erotyczny trening - ćwicz i ciesz się lepszym seksem.
Redakcja poleca: Ćwiczenia na mięśnie dna miednicy – część 2 [WIDEO]
Mięśnie dna miednicy należy ćwiczyć regularnie, najlepiej co drugi dzień. Dzięki temu szybko zobaczysz efekty. Namawia do tego Zosia Budkiewicz, fizjoterapeutka i instruktorka fitness.
Oceń artykuł

Ocena 1 na 1 głos

Zobacz także

Popularne tematy