GRY

Jaki sport można uprawiać w ciąży? Każdy! [WIDEO]

Czasy, gdy mama w ciąży tylko odpoczywała, dawno odeszły do lamusa. Dzisiaj aktywność i sport ciężarnych to nie tylko moda, ale i przejaw troski o zdrowie swoje i dziecka. Na naszym filmie ginekolog tłumaczy, co dobrego daje pływanie, bieganie czy fitness w ciąży, daj mu się namówić!

Zobacz inne z serii: Internetowa szkoła rodzenia Mamotoja.pl [WIDEO] (35)


Aktywność fizyczna w ciąży to ważny element przygotowania do porodu. Ćwiczenia są potrzebne każdej przyszłej mamie. Wzmocnione ciało lepiej zniesie tycie w ciąży i poród. Dziecko wysportowanej mamy urodzi się silniejsze i lepiej dotlenione. Lekarze są zgodni: z brzuszkiem czy bez – trzeba ćwiczyć!



Co można ćwiczyć w ciąży? 

Doświadczony ginekolog położnik, dr Tadeusz Oleszczuk opowiada w naszym filmie, jak ważna jest aktywność fizyczna przyszłych mam – szczególnie ta na świeżym powietrzu. Dowiedz się zatem, kiedy najlepiej rozpocząć ćwiczenia w ciąży, a kiedy należy ich zaprzestać oraz jaki sport warto uprawiać. 
Jeżeli nie ma lekarskich przeciwwskazań, przyszła mama może uprawiać pływanie, bieganie, pilates w ciąży... Właściwie każdą dyscyplinę sportu. Byle w rozsądnych, nie wyczynowych ilościach. 
Lekarze zalecają też – ciężarnym w zdrowej ciąży –  seks nawet z dużym brzuszkiem, ponieważ miłość fizyczna nie tylko poprawia ukrwienie czy dotlenia, ale też daje poczucie bliskości partnerom. Po prostu... uszczęśliwia! 


Czy bieganie nie szkodzi przyszłej mamie?

Ciężarna, jeśli biegała przed ciążą, może dalej uprawiać ulubiony sport, aż poczuje ruchy dziecka. Wówczas zmienia się środek ciężkości i bieganie staje się niewygodne, może też powodować nieprzyjemne uczucia w dole brzucha. Jeśli nie zauważysz takich objawów, truchtaj na zdrowie!   
Zobacz też: Bezpieczne bieganie w ciąży

Doładuj
Przeładuj

Popularne tematy

To Cię zainteresuje

Narzędzia dla mam

Więcej

Internetowa szkoła rodzenia

Jesienne infekcje