GRY

Czy wolno ćwiczyć w ciąży?

Czy można ćwiczyć podczas ciąży? Jeżeli tak, to jak trenować bezpiecznie, by nie zaszkodzić dziecku? Jaki sport jest wskazany dla ciężarnej? Radzi Katarzyna Sempolska, autorka zestawów ćwiczeń dla przyszłych mam.
kobieta, ciąża, mama, ćwiczenia, piłka
Jak dbać o formę fizyczną w w ciąży, co ćwiczyć, by treningi nie szkodziły dziecku radzi Katarzyna Sempolska, autorka ćwiczeń dla kobiet w ciąży i po porodzie (Aktywne9miesiecy.pl).
  1.  Ćwiczenia w ciąży to metoda na szybki powrót do szczupłej sylwetki po porodzie. Nie pozwolą ci za bardzo utyć, a jako mama po porodzie będziesz sobie bardzo wdzięczna, że nie odpuściłaś dbania o siebie... Dużo ruchu w ciąży to też solidne przygotowanie do porodu, który jest wysiłkiem porównywalnym do przebiegnięcia maratonu.
  2.  Przed rozpoczęciem treningu koniecznie skonsultuj się z ginekologiem. I nie wystarczy do porodu zgoda na aktywność fizyczną wypisana na początku ciąży. Pytaj przy okazji każdej wizyty – ciąża się zmienia i taka jak twoja aktywność fizyczna na każdym jej etapie może być niewskazana.
  3.  Podczas pierwszego trymestru, czyli do trzeciego miesiąca ciąży ryzyko poronienia jest największe, dlatego konsultacja podczas wizyty u ginekologa jest niezbędna. Jeśli ćwiczyłaś wcześniej, zazwyczaj nie musisz robić przerwy, tylko zmniejszyć intensywność ćwiczeń. Byłaś mało aktywna? Bezpieczniej będzie, jeśli zaczniesz trening od drugiego trymestru.
  4.  Możesz ćwiczyć? Super! Oprócz fitnessu (poszukaj zajęć dla kobiet w ciąży w swoim mieście) możesz też iść na basen lub aqua fitness (zrezygnuj z nich, jeśli masz skłonność do infekcji układu  moczowego). Na siłowni korzystaj z bieżni, roweru stacjonarnego, maszyny eliptycznej, ale unikaj steppera (za mocno angażuje mięśnie brzucha).

Bezwzględnymi przeciwskazaniami do ćwiczeń są m.in.: Podczas ciąży ważna jest też odpowiednia dieta bogata w kwas foliowy

Bezpieczne ćwiczenia w pierwszym trymestrze ciąży – FILM



Redakcja poleca: Dlaczego warto ćwiczyć jogę w ciąży? – Zobacz video.
Planujesz potomstwo lub już jesteś w ciąży? – To idealny moment, by zadbać o kondycję i odprężyć umysł. Joga to dobry sposób, by poprawić sylwetkę, rozluźnić się i przygotować ciało do porodu.
Doładuj
Przeładuj

Popularne tematy

To Cię zainteresuje

Narzędzia dla mam

Więcej

Internetowa szkoła rodzenia

Przygotowania do porodu