mama, dziecko, warzywa, owoce, gotowanie, kuchnia
fot. Fotolia

Dieta na 5, czyli najlepsza dieta dla przedszkolaka

Szukasz najprostszego sposobu, aby dbać o zdrową dietę Twojego dziecka? To 5 porcji witamin każdego dnia, które znajdziesz w warzywach, owocach oraz sokach.
Monika Karbarczyk
mama, dziecko, warzywa, owoce, gotowanie, kuchnia
fot. Fotolia
Każdego dnia myślisz, co robić, żeby twój przedszkolak był zdrowy. Pamiętasz o programie szczepień, wizytach kontrolnych u lekarza czy zajęciach sportowych. Ale przyznaj się – czasem zdarza ci się zapomnieć o tym, co najprostsze – prawidłowej diecie, bogatej w owoce i warzywa.

Zobacz także: Czego nie wiesz o owocach i warzywach

Dieta na 5!

Zgodnie z opinią specjalistów żywienia i lekarzy, niezbędne dla organizmu jest codzienne spożywanie 5 porcji warzyw, owoców lub soków. Co to jest porcja? 1 porcja to średniej wielkości owoc lub warzywo (np. jabłko) lub kilka mniejszych sztuk (np. truskawki). Porcja to także miseczka sałatki lub szklanka soku. Dołóż wszelkich starań, aby warzywa i owoce były podawane dziecku w jak najbardziej atrakcyjnej dla niego formie i aby nie ograniczać ich do kilku rodzajów.
Redakcja poleca: Witamina D i kwasy omega: tego brakuje w diecie dzieci
Dzieci nie powinny łykać dodatkowych witamin ani suplementów diety. Ale są dwa wyjątki: witamina D i kwasy omega3. Skąd je brać? Wyjaśnia gastrolog, prof. Małgorzata Kozłowska-Wojciechowska, „Profesor Zdrówko” z programu „Wiem co jem” w TVN Style.

Sposób na witaminowego niejadka

Niektóre mamy mają wiele problemów z podawaniem dziecku 5 porcji warzyw i owoców – przedszkolaki nie zawsze mają na nie apetyt. Prezentujemy kilka sposobów na dostarczenie dziecku cennych składników odżywczych. Szukasz najprostszego sposobu, aby dbać o zdrową dietę Twojego dziecka? To 5 porcji witamin każdego dnia, które znajdziesz w warzywach, owocach oraz sokach.
  • Razem smakuje lepiej. Dlatego zaproś przedszkolaka do wspólnego przygotowywania posiłków – kto wie, może masz w domu kulinarnego mistrza?
  • Tak jak bohater... Pamiętasz Popeye’a, któremu siłę dawał szpinak? Kiedy dziecko zobaczy, że jego ulubieni bohaterowie ze smakiem zajadają warzywa i owoce, samo też chętnie po nie sięgnie.
  • Na imię mu... Zacznij nadawać owocom i warzywom chwytliwe imiona – pomidor zwany Kapitan Pomidoro na pewno będzie smakował lepiej niż zwykły bezimienny ogórek.
  • Co powiesz na sok? Niestety, dużo dzieci nie przepada za warzywami i owocami, bo przeszkadzają im pestki w jabłkach czy skórka pomarańczy. W takiej sytuacji świetnie sprawdzi się właśnie sok, który zachęci do poznania nowych, owocowo-warzywnych smaków. Soki są nie tylko smaczną, ale i wygodną formą podawania dzieciom witamin – możesz je dać maluchowi do przedszkola, gdy wybiera się na wycieczkę albo zabawę na podwórku.

Poobiedni spacerek

Pamiętasz, jak twoja mama powtarzała ci, że ruch to zdrowie? Miała rację, prawda? Dlatego zadbaj, by twój przedszkolak także spędzał czas na świeżym powietrzu. Zabawy na dworze sprzyjają nie tylko rozwojowi ruchowemu, ale także uodparniają na choroby.

Polecamy: Po co dziecku spacery? Dla zdrowia!
Oceń artykuł

Ocena 3 na 1 głos

Zobacz także

Popularne tematy