edipresse.BXP48869h.jpg
fot. Edipresse

7-dniowy jadłospis dla dwulatka - gotowy do zapisania

Aby dziecko było zdrowe, jego dieta musi być wartościowa i dobrze zbilansowana. Na co dzień często brakuje czasu, aby pamiętać o wszystkich zasadach komponowania jadłospisu dwulatka. Będzie ci łatwiej, jeśli skorzystasz z naszego gotowego menu na cały tydzień.
Aleksandra Sobieraj

Nie bez powodu mówi się, że człowiek jest tym, co je. W jedzeniu są składniki, które nie tylko wzmocnią odporność, ale też zbudują ją po chorobie. To między innymi selen, cynk, żelazo, witaminy C, E i z grupy B, a także probiotyki. Udowodniono, że również nienasycone kwasy tłuszczowe skutecznie zwiększają odporność. Ważne jest, by większość posiłków była ciepła – gdy organizm zużywa mniej energii na ogrzanie jedzenia, może ją spożytkować na ochronę przed infekcjami.
 

[content:0_21382,8_1466,0_22127,0_16483:CMNews]



Oto propozycja tygodniowego jadłospisu na wzmocnienie dla dziecka po 1. urodzinach.

Zobacz też: Jakie danie na śniadanie - najlepsze produkty dla dzieci

 




Jadłospis na wzmocnienie dla dwulatka - poniedziałek:

Jadłospis dla dwulatka na cały tydzień (poniedziałek)



Jadłospis na wzmocnienie dla dwulatka - wtorek.
 
Jadłospis dla dwulatka na cały tydzień (wtorek)



Jadłospis na wzmocnienie dla dwulatka - środa.
 
jadłospis dla dwulatka na cały tydzień (środa)



Jadłospis na wzmocnienie dla dwulatka - zapisz w telefonie lub komputerze:
 
dieta dwulatka na cały tydzień (czwartek)



Jadłospis na wzmocnienie dla dwulatka - zapisz w komputerze lub telefonie:
 
jadłospis dla dwulatka na cały tydzień (piątek)



Jadłospis na wzmocnienie dla dwulatka - zapisz na przyszłość:
 
jadłospis dla dwulatka na cały tydzień (sobota)



Jadłospis na wzmocnienie dla dwulatka - zapisz w telefonie lub komputerze.
 
jadłospis dla dwulatka na cały tydzień (niedziela)

Zasady zdrowej diety dwulatka

Przestrzegaj ich, a twojemu dziecku łatwiej będzie zachować zdrowie:
  • Postaraj się podawać dziecku różnorodne posiłki, żeby jego dieta była urozmaicona.
  • Maluch powinien jeść regularnie. Przerwy pomiędzy posiłkami nie mogą być dłuższe niż 2–3 godziny.
  • Podawaj dziecku sporo owoców i warzyw. Ze spokojnym sumieniem możesz wykorzystywać mrożonki.
  • Zdrowo przyrządzaj posiłki. Gotuj, duś, piecz, unikaj smażenia. Warzywa gotuj krótko, do miękkości, by straty cennych składników były jak najmniejsze.
  [content:8_1004,0_18446,0_22127,0_24013:CMNews]  
Redakcja poleca: Dieta rocznego dziecka - film
Kiedy wprowadzać nowe pokarmy do diety niemowlaka? Czy to prawda, że roczne dziecko może jeść niemal wszystko? Posłuchaj porad pediatry.

Co wzmacnia odporność dziecka?

Oto produkty, które powinny co dzień znaleźć się w diecie dwulatka:
  • Cytrusy – zawierają mnóstwo witaminy C.
  • Natka pietruszki – ma dużo beta-karotenu i witaminy C.
  • Czosnek – zawiera związki bakterio- i grzybobójcze.
  • Cykoria – jest bogata w składniki mineralne (potas, magnez, mangan, miedź, żelazo, cynk, fosfor), a także witaminy: z grupy B, C i beta-karoten. Zawiera też m.in. inulinę, prebiotyk, który wpływa na zwiększenie ilości dobrych bakterii (probiotyków) w przewodzie pokarmowym.
  • Kasza gryczana – bogata w witaminy z grupy B, w tym B6, a także magnez.
  • Ryby – zawierają dużo cynku, fosforu, jodu, żelaza, a także zdrowych nienasyconych kwasów tłuszczowych.
  • Orzechy i nasiona – mają sporo cynku, witamin z grupy B oraz witaminy E.
  • Miód – zawiera substancje o działaniu antybiotycznym (oksydaza glukozy i lizozym) oraz potas, wapń, magnez, cynk, żelazo.
  • Brokuły – bogate w składniki mineralne selen, wapń, beta-karoten i kwas foliowy.
  • Cebula – zawiera mnóstwo witaminy C, a także m.in. zwiększający odporność cynk.
Oceń artykuł

Ocena 4 na 63 głosy

Zobacz także

Popularne tematy