01_test_jedzenie_mtj_06.jpg

Dieta - jakich zasad przestrzegać, jeśli chcemy racjonalnie się odżywiać?

Problemem coraz częściej występującym w krajach rozwiniętych jest otyłość. Wiąże się to z chaotycznym stylem życia- niewłaściwym odżywianiem, bez przykładania należytej wagi do spożywania produktów dobrej jakości.
01_test_jedzenie_mtj_06.jpg

Najbezpieczniejszym sposobem utrzymania odpowiedniej masy ciała jest zbilansowana dieta.

Ważnym elementem jest planowanie posiłków i spożywanie ich w regularnych odstępach. Organizm przyzwyczaja się wtedy do stałego otrzymywania składników odżywczych. Istotne jest też spożywanie przekąsek z owoców i warzyw, takich jak kiszony ogórek, pomidor, surowa marchewka, papryka, suszone morele.

Najważniejsze w prawidłowej diecie to jeść o stałych porach i w małych porcjach. Szczególną uwagę należy zwracać na wartości odżywcze spożywanych dań.  

Delikatne mięso drobiowe jest przykładem składnika, który można umieścić w każdej potrawie i łatwo przygotować w urozmaicony sposób. Pieczone, grillowane czy gotowane zachowuje swoje wartości odżywcze. Warto je podawać dzieciom, ugotowane na parze z warzywami.                  
Racjonalne odżywianie wiąże się z jakością spożywanych produktów. Na europejskim rynku istnieje System Gwarantowanej Jakości Żywności QAFP (Quality Assurance for Food Products), który daje konsumentom pewność, że mięso drobiowe jest bezpieczne w spożyciu, ponieważ zostało starannie przygotowane w cyklu produkcyjnym.

Mięso objęte systemem QAFP sprzedawane jest w oznaczonych, hermetycznych opakowaniach. Chroni ono przed szkodliwym wpływem czynników zewnętrznych, pozwalając również na identyfikację źródła drobiu, zapewniając przy tym o wysokim standardzie jego hodowli. Mięso drobiowe opatrzone logo QAFP produkowane jest zgodnie z przepisami unijnymi, które od 2001r. nie pozwalają na dodawanie antybiotyków jako stymulatorów wzrostu.

Ważnym elementem jest także różnorodność jadłospisu. Odżywianie się cały czas identycznymi posiłkami powoduje zniechęcenie. Ważnym elementem są owoce i warzywa, szczególnie te sezonowe, takie jak czereśnie, dynie, gruszki, truskawki. Surówka z jabłek, marchewki i kapusty pekińskiej podana z filetem z kurczaka to posiłek zarówno smaczny, jak i sycący. Określenie ścisłych reguł odżywiania i ich przestrzeganie to sposób na utrzymanie prawidłowej wagi ciała.


Dowiedz się więcej na www.sprawdzonydrob.pl




Redakcja poleca: Jakich składników odżywczych potrzebujemy w codziennej diecie?
Posłuchaj, jakie badania trzeba wykonać, by dowiedzieć się jakich składników odżywczych potrzebuje nasz organizm.
Oceń artykuł

Ocena 6 na 1 głos

Zobacz także

Popularne tematy