kiedy syn trenuję piłkę nożną
fot. Fotolia

Syn kocha piłkę nożną? Trenuje? Zadbaj o jego dietę!

Twój syn pokochał piłkę nożną i marzy o tym, by zostać piłkarzem? Sprawdź, co powinien jeść, jeśli chce trenować w przedszkolu lub szkółce piłkarskiej.
Karolina Stępniewska
kiedy syn trenuję piłkę nożną
fot. Fotolia
Chłopcy kochają piłkę nożną. Często już w przedszkolu zarażają się futbolową pasją – od taty, dziadka lub kolegów. Zbierają karty piłkarskie, nie chcą zdejmować stroju ulubionej drużyny, oglądają mecze. Jeśli twój syn nie rozstaje się z piłką do gry "w nogę" i zamęcza cię, że chce trenować piłkę nożną, a w przyszłości zostać piłkarzem, masz w domu właśnie opisany wyżej egzemplarz. A może twój syn już chodzi do przedszkola lub szkółki piłkarskiej i trenuje piłkę nożną? Jeśli tak, być może zastanawiasz się, czy powinnaś coś zmienić w jego diecie, by zdrowo się rozwijał i nie tracił sił? 

Dieta małego piłkarza

Jeśli chcesz realizować piłkarskie pasje swojego syna, już na początku powinnaś zadbać o to, by jego nawyki żywieniowe były odpowiednie. Nie oznacza to, że dziecko trenujące piłkę nożną raz lub dwa razy w tygodniu musi mieć dietę taką jak dorosły, zawodowy piłkarz, ale warto wiedzieć, jak powinien się odżywiać, żeby mieć siłę na treningi i mecze.

Ważne jest śniadanie i to, by dziecko zjadło posiłek na 3-3,5 godziny przed meczem. U dziecka aktywnego fizycznie wzrasta też zapotrzebowanie na białko - wynosi do 2g na kg masy ciała. Twój syn powinien jeść mięso, nabiał, warzywa strączkowe i jajka. Pamiętaj też o pożywnej kolacji dla syna: - W takim idealnym rozpisaniu przez Instytut Żywności i Żywienia kolacja powinna stanowić nawet 20 proc. całodziennej energii – mówi Wojciech Zep, ekspert prowadzący warsztaty w Electrolux Taste Center. 

Redakcja poleca: Dieta rocznego dziecka - film
Kiedy wprowadzać nowe pokarmy do diety niemowlaka? Czy to prawda, że roczne dziecko może jeść niemal wszystko? Posłuchaj porad pediatry.

5 zasad prawidłowej diety dziecka uprawiającego sport


Jeśli twój syn regularnie uprawia sport i chodzi na treningi, pamiętaj o tych zasadach żywieniowych:
  • Napoje – zwracaj uwagę na to, czy twoje dziecko dużo pije. Najlepiej, żeby piło wodę. Unikajcie słodzonych i gazowanych napojów.
  • Pory posiłków – upewnij się, że twoje dziecko jadało co 3-4 godziny. Podjadanie między posiłkami nie jest wskazane.
  • Suplementy diety – pamiętaj o podawaniu witaminy D3 – zwłaszcza w okresie od października do marca. Warto wykonać badania, żeby sprawdzić, czy dziecko nie ma niedoborów witaminy D, które wymagają dłuższej suplementacji. Dbaj też o to, by dieta twojego dziecka była bogata w kwasy omega-3.
  • Dobrze zbilansowana dieta – jak zawsze w przypadku dzieci, także kiedy chodzi o dziecko uprawiające sport, dbaj o to, by jego dieta była odpowiednio zbilansowana i zawierała odpowiednie proporcje węglowodanów, białka, tłuszczów. Warto zasięgnąć rady dietetyka, jeśli twoje dziecko trenuje często. Pamiętaj o 5 porcjach warzyw i owoców dziennie.
Bez względu na to, czy twój syn będzie konsekwentnie dążył do celu i zostanie w przyszłości zawodowym piłkarzem, czy też jego pasja minie po kilku latach, bycie rodzicem małego sportowca i fana piłki nożnej to wspaniała przygoda. Towarzysz dziecku w jego pasji i ciesz się, że nie musisz go zachęcać do aktywności fizycznej!
 
 
Zobacz też:
Oceń artykuł

Ocena 4 na 2 głosy

Zobacz także

Popularne tematy