GRY
 
 

Jak karmić małe dzieci? Najnowsze zalecenia IMiD

Nowy praktyczny poradnik dotyczący karmienia dzieci w wieku 1-3 lata opublikowany przez Instytut Matki i Dziecka jest już dostępny! Można go łatwo ściągnąć z internetu. Proste zasady pomogą ci się łatwiej poruszać wśród zaleceń specjalistów.

Poradnik Żywienia IMiD
fot. Materiały prasowe

Z nowego „Poradnika Żywienia Dziecka w wieku od 1. do 3. roku życia” dowiesz się m.in.:

1. Czy tłuszcz jest potrzebny w diecie dziecka?
Podpowiadamy: Tłuszcz w diecie malucha jest bardzo ważny – jest dla malucha źródłem energii i jest konieczny do prawidłowego rozwoju. Nie jest wskazane jego ograniczanie. Szczególnie potrzebne są tłuszcze roślinne i te pochodzące z ryb, bo są źródłem długołańcuchowych nienasyconych kwasów tłuszczowych.

2. Dlaczego trzeba podawać dziecku witaminę D i produkty w nią wzbogacane, szczególnie zimą?
Podpowiadamy: Witamina D jest niezbędna dla małego dziecka przede wszystkim jako składnik wspomagający wchłanianie wapnia i budowanie mocnych kości. Zapotrzebowanie na witaminę D trudno jest zaspokoić u dziecka w naturalny sposób, czyli jedynie poprzez ekspozycję słoneczną i zwyczajową dietę, dlatego eksperci zalecają podawanie witaminy D w kroplach oraz stosowanie produktów w nią wzbogacanych.

3. Ile mleka powinno pić dziecko?
Podpowiadamy: Mleko, w tym mleko modyfikowane, jest źródłem bardzo ważnych składników odżywczych (wapń, witamina D, żelazo). To niezbędny element diety małego dziecka. Zaleca się, by każdego dnia maluch wypijał 2 szklanki mleka i zjadał 1 porcję innego produktu mlecznego.

4. Dlaczego dziecko powinno jeść dużo warzyw i owoców?
Podpowiadamy: Warzywa i owoce to bardzo cenna grupa produktów. Jest źródłem ważnych witamin i składników mineralnych oraz błonnika. Im dieta jest bardziej urozmaicona we wczesnym okresie życia, tym dziecko łatwiej akceptuje nowe smaki w późniejszym czasie.

5. Czy dziecko do 3 lat może jeść to samo co osoby dorosłe?
Podpowiadamy: Dieta dorosłych nie zawsze jest zdrowa, więc nie jest polecana dla małych dzieci. Ponadto organizm dziecka jest nadal  bardzo wrażliwy na zanieczyszczenia i jakość żywności. Dieta dzieci powinna być dostosowana do ich  wymagań żywieniowych, tak by zapewniała im prawidłowy wzrost i rozwój.

Czytaj też: Szokujący raport o złej diecie dzieci

Więcej odpowiedzi na ważne pytania znajdziesz w Poradniku IMiD.

Możesz go ściągnąć w formie pdf ze strony: www.imid.med.pl

Redakcja poleca: Czy kobiecie w ciąży wystarczy kwas foliowy z jedzenia? - tłumaczy dietetyk
Od pewnego czasu mamy do czynienia z nowym trendem – kobiety w ciąży zamiast łykać preparaty z witaminami i minerałami, wybierają zdrową dietę. To nie jest bezpieczne rozwiązanie, bo niektóre składniki odżywcze musimy uzupełniać, przyjmując tabletki.
Doładuj
Przeładuj

Popularne tematy

To Cię zainteresuje

Narzędzia dla mam

Więcej

Kanapkowe wariacje i inne kuchenne inspiracje

Uwaga! Idzie mróz!