GRY
 
 

Truskawki to dobre owoce dla karmiącej mamy?

Truskawki i poziomki to jedna rodzina – ze skrzyżowania dwóch rodzajów poziomek udało się uzyskać naszą truskawkę, różniąca się od pierwowzoru smakiem, wielkością oraz aromatem. Czy truskawki są dobre dla mam karmiących piersią?

truskawki
fot. Fotolia

Co dobrego jest w truskawkach?

Są niskokaloryczne, bardzo bogate w witaminę C (mają jej więcej niż cytrusy). Już 20 dkg truskawek zaspokaja dobowe zapotrzebowanie człowieka na witaminę C. Choć dojrzałe truskawki są słodkie, to mają mało kalorii (tylko 30-35 kcal w 100 g). Są też bogate w kwas foliowy, witaminy A i z grupy B, a także w żelazo, fosfor, wapń, mangan i kobalt. Poprawiają przemianę materii, działają lekko przeczyszczająco i moczopędnie, wspomagają pracę nerek, odtruwają organizm. A nawet poprawiają nastrój! Są też polecane w niedokrwistości z niedoboru żelaza.
Redakcja poleca: Diety zakazane podczas karmienia piersią – film
Czy wiesz, że niezależnie od tego, co jesz, skład twojego mleka się nie zmienia? Dlaczego więc restrykcyjne diety nie są zalecane podczas karmienia piersią? Sprawdź!

Czy karmiąca mama może jeść truskawki?

Tak, karmiąca mama może jeść truskawki, jeśli sama nie ma na nie alergii - truskawki są zaliczane do silnych alergenów. Jednak nie musisz unikać jedzenia truskawek, aby zapobiec alergii u dziecka - jeśli sama je jesz, dziecku to w żaden sposób nie szkodzi.

Zobacz też: Letnie pokusy karmiącej mamy

Kiedy jest najlepszy sezon na truskawki?

W Polsce truskawki dojrzewają w okresie czerwiec-lipiec. Importowane truskawki można kupić w sklepach niemal przez cały rok - nie są jednak tak aromatyczne i słodkie jak zbierane w sezonie.

Jak jeść truskawki?

Najlepiej jeść truskawki na surowo, jedynie umyte pod bieżącą wodą, ale koniecznie z szypułkami. Jeśli oderwiesz je wcześniej, nasiąkną wodą i stracą smak. Doskonale nadają się do deserów, ciast, lodów, galaretek, na owocową zupę czy kompot. Truskawki są też znakomitym nadzieniem do naleśników czy pierogów. Można je zamrażać, najlepiej w porcjach do jednorazowego zjedzenia, lub przygotować z nich przetwory: konfitury, kompoty, dżemy.

Wróć do talerza
Zobacz też: Jak mrozić owoce? Robimy domowe mrożonki
Doładuj
Przeładuj