GRY

Co jeść, żeby mieć dobry humor? 6 pomysłów na pyszne dania dla dziecka

Czy wiesz, że dzięki diecie dziecko może mieć lepszy nastrój i mnóstwo energii? I czuć się tak, jakby zawsze wstawało z łóżka prawą nogą? Jedzenie działa cuda. Oto jak zjeść dobry humor i moc energii, by móc nimi tryskać przez cały dzień.

Dieta na dobry nastrój
fot. Fotolia
Od tego, co jemy, w dużym stopniu zależy to, jak się czujemy przez cały dzień. Bo jedzenie nie tylko zaspokaja głód, ale może też wpływać – dobrze lub źle – na nasze samopoczucie. Może poprawić nastrój, dodać energii, pomóc w myśleniu. Właśnie dlatego warto zwracać uwagę na to, co je cała twoja rodzina, nie tylko dzieci, choć one akurat są tu bardzo ważne. Na samopoczucie ma wpływ wiele czynników, które nie zależą od diety. Jednak dzięki odpowiedniemu jedzeniu można sobie pomóc. Coraz więcej wiadomo o mechanizmach powstawania emocji – odpowiedzialne są za nie przemiany chemiczne (tak, tak, nasz organizm to jednak w dużym stopniu chemia!). Są one związane z obecnością określonych substancji, tzw. neuroprzekaźników (najważniejsze to acetylocholina, serotonina, noradrenalina i dopamina). Są one produkowane przy użyciu pewnych składników dostarczanych z jedzeniem. I tu jest szansa. Bo na to, co jemy, możemy wpływać.

1. Kasza jaglana z owocami

Świetna na śniadanie. Dobrym źródłem aminokwasu, tryptofanu, z którego powstaje serotonina (hormon szczęścia), jest zarówno jogurt, jak i kasza jaglana (to ją wyróżnia spomiędzy innych kasz). Owoce i kasza, jako źródła błonnika, sprawiają, że serotonina jest uwalniana równomiernie. 
Składniki:
  • pół szklanki kaszy jaglanej
  • 2 szklanki wody
  • łyżeczka miodu
  • szklanka owoców (banan, truskawki)
  • 5 łyżek jogurtu naturalnego
Przygotowanie: Kaszę ugotuj na półgęsto. Jogurt wymieszaj z miodem, dodaj plasterki banana i rozgniecione truskawki. Sosem polej ciepłą kaszę.
Dla dzieci od 3. roku życia, bez miodu – od 2. roku życia.

Zobacz też: 8 powodów, by karmić dziecko zdrowo
Redakcja poleca: Najważniejsze produkty w menu dziecka
Zobacz jakie produkty są niezbędne w diecie twojego dziecka.

2. Pasta jajeczna

Doskonała na śniadanie. Jajka zawierają lecytynę, która jest źródłem choliny. Z niej produkowana jest acetylocholina (neuroprzekaźnik), która poprawia pracę mózgu, dobrze wpływa na koncentrację.
Składniki:
  • 3 jajka ugotowane na twardo
  • łyżeczka masła
  • pół łyżeczki śmietany
  • łyżka oliwy z oliwek
  • pół łyżeczki musztardy
  • łyżka posiekanego szczypiorku
  • sól morska
Przygotowanie: Wszystkie składniki, oprócz szczypiorku, zmiksuj blenderem. Na koniec dodaj szczypiorek i wymieszaj.
Dla dzieci od 3. roku, bez musztardy – od 2. roku życia.
Doładuj
Przeładuj

Popularne tematy

To Cię zainteresuje

Narzędzia dla mam

Więcej

Pomysły na prezenty dla maluchów

Jesienne pyszności dla dzieci