Syndrom wilkołaka
fot. materiały prasowe

Dzieci spożyły wadliwy syrop i dostały ZESPOŁU WILKOŁAKA!

Aż dwudziestka hiszpańskich dzieci cierpi na tzw. zespół wilkołaka. Objawy wystąpiły po spożyciu syropu z minoksydylem, który został omyłkowo dodany do produktu 2 lata temu. Dzieciom nadal doskwierają objawy, a rodzice domagają się odszkodowania.
Aleksandra Zaborowska
Syndrom wilkołaka
fot. materiały prasowe
Minoksydyl to substancja działająca na porost włosów. To właśnie przez nią dzieciom zaczęły rosnąć włosy na całym ciele, wywołując tzw. syndrom wilkołaka.

Dzieci mają włosy na całym ciele

Producent syropu na problemy trawienne dopuścił do sprzedaży wadliwą partię zawierającą substancję na porost włosów. Minoksydyl został dodany do syropu zamiast omeprazolu.

Syndrom wilkołaka w medycynie nazywa się hipertrichozą. Najczęściej choroba ta występuje na podłożu genetycznym i objawia się silnym owłosieniem na ramionach, tułowiu, plecach, a nawet na twarzy.
  Chociaż producent informował, że objawy powinny zniknąć w kilka tygodni po zaprzestaniu stosowania syropu, niektórzy rodzice informują, że włosy na ciałach ich pociech nadal rosną… aż 2 lata później! Według brytyjskiego tabloidu Daily Mail, rodzice domagają się odszkodowań i złożyli już skargi przeciwko laboratorium, dystrybutorom syropu, a także aptekom sprzedającym wadliwy syrop.

Źródło: Daily Mail, Twitter

Zobacz też:
Redakcja poleca: Fakty i mity o pielęgnacji włosów dziecka
Jak często myć dziecku włosy? Czy podcinanie włosów pływa na ich wzrost? Sprawdź porady eksperta dotyczące właściwej pielęgnacji włosów przedszkolaka.
Oceń artykuł

Ocena 5 na 1 głos

Zobacz także

Popularne tematy