Projekt Hotel Przyjazny Rodzinie ma na celu promocję miejsc noclegowych w Polsce, w których przyszłe mamy, ale przede wszystkim rodziny z dziećmi, mogą czuć się bezpiecznie, komfortowo i spokojnie. Hotelarze i właściciele pensjonatów, którzy zgłaszają swoje obiekty do konkursu. Potem członkowie specjalnej kapituły zrzeszonej przy tym projekcie, wizytują hotele (oczywiście z dziećmi!), wszystko uważnie sprawdzają i oceniają. Najlepsze obiekty dostają certyfikaty – Hotel Przyjazny Rodzinie. To najlepsza gwarancja, że w tym miejscu, rodzina z dziećmi będzie się świetnie czuła.
Kapituła - kto sprawdza, czy hotel jest przyjazny rodzinie?
W skład kapituły wchodzą przede wszystkim rodziny z dziećmi. Rodzice to albo osoby znane i lubiane (np. Justyna Steczkowska, Beata Tadla, Monika Morozowska, Marta Kuligowska), albo osoby, które zawodowo zajmują się tematami związanymi z dziećmi (np. Dorota Zawadzka, psycholog ; dr Wojciech Ozimek, pediatra; Magda Klimkowska, redaktorka naczelna "Mamo, To Ja", autorka tego tekstu). W czasie wizyt w hotelach dorośli sprawdzają wyposażenie, wypełniają kwestionariusze, robią zdjęcia. Ale najbardziej intensywnie testują obiekty dzieci - to one sprawdzają, czy menu dziecięce w restauracji jest smaczne, czy zabawki w kąciku zabaw są atrakcyjne, czy obsługa obiektu nie złości się na biegające, czasem hałasujące i zadające mnóstwo pytań, kilkuletnie dzieci.
Zobacz też: Mapa atrakcji dla dzieci
Hotel przyjazny rodzinie - co to znaczy?
Co jest sprawdzane, zanim hotel zostanie oceniony? Bardzo, bardzo wiele rzeczy. Oto tylko niektóre z nich:
- czy można dostać dodatkowe dziecięce łóżeczko z pościelą
- czy w pokoju jest np. nawilżacz powietrza, przewijak dla niemowlaka
- czy zabezpieczone są kontakty, drzwi balkonowe i okna
- czy dostępne są plastikowe sztućce
- czy w łazience znajduje się nocnik lub nakładka sedes dla dzieci
- czy w łazience są maty anypoślizgowe, pojemnik na brudne pieluchy
- czy w recepcji można dostać telefony do pediatry, najbliższej apteki
- czy jest dobrze wyposażona apteczka
- jak wygląda kącik zabaw (czy oferuje atrakcje tylko dla najmłodszych czy też dla starszych dzieci)
- jakie programy animacyjne są przygotowane dla dzieci i rodzin z dziećmi
- co znajduje się w menu dziecięcym (więcej punktów jest za zdrowy posiłek niż za smażone kawałki kurczaka z frytkami)
- czy obsługa jest pomocna i wyczulona na potrzeby najmłodszych gości i ich rodzin
Punktów, które należy sprawdzić jest naprawdę wiele. Chcemy zwrócić uwagę na wszystkie szczegóły.
– Ale nie mniej ważne od sprzętów jest właśnie nastawienie obsługi. Zarówno wobec rodziców jak i samych dzieci. Przecież to nastrój w hotelu czy pensjonacie jest niezwykle ważny – mówi Violetta Hamerska, pomysłodawczyni i szefowa projektu Hotel Przyjazny Rodzinie.
Zobacz: Lista hoteli, które dostały najlepsze oceny w ostatniej edycji (2012/2013)