GRY
 
 

Jak odchudzić dziecko

Najważniejsze to nie dopuścić, by dziecko miało nadwagę. Szczupły maluch, gdy dorośnie, będzie w lepszej kondycji. Ale co robić, gdy dziecko już waży za dużo?

dziecko, hamburger, kuchnia dla malca, otyłość
fot. Panthermedia
W większości przypadków winę za nadwagę u dzieci ponosi nieprawidłowy sposób odżywiania, przekarmianie i brak ruchu. Jeśli organizm otrzymuje więcej kalorii niż może wykorzystać, nadmiar odkłada się w tkance tłuszczowej. Nadwagi i otyłości nie wolno bagatelizować, bo z nadmiaru kilogramów dziecko nie wyrośnie. A to grozi poważnymi konsekwencjami, np. kłopotami z układem krwionośnym i cukrzycą.

Aby dziecko było szczupłe
Odchudzanie dziecka trwa wiele miesięcy, a nawet lat. Na zdrową dietę powinni przejść wszyscy domownicy.
■ Codziennie podawaj pięć małych posiłków, o stałych porach. Dziecko powinno jeść przy stole, a nie przed telewizorem.
■ Nie podjadajcie między posiłkami. W domu nie powinno być wysokokalorycznych przekąsek (chipsów, batonów, cukierków).
■ Zachęć dziecko do samodzielnego przygotowywania posiłków, np. kanapki do szkoły czy sałatki do obiadu. Dzięki temu będzie bardziej zwracało uwagę na to, co je.
■ Używaj małych talerzy, wówczas porcje wydają się większe.
■ Pijcie wodę zamiast napojów i soków. Słodzone napoje gazowane i soki dostarczają w ciągu doby dodatkowo aż 500-1000 kcal!
■ Dieta nie da efektów bez wysiłku fizycznego. Zachęcaj dziecko powoli do aktywności, dając dobry przykład. Można zacząć od spaceru, wybierając trasę jak najbardziej atrakcyjną. Potem warto wybrać sport, którego uprawianie pomoże schudnąć.

Pamiętaj!
Do 7. roku życia nie stosuje się specjalnej diety, lecz zmienia sposób żywienia.
Redakcja poleca: Czy dziecko może odziedziczyć po rodzicach skłonność do tycia?
Co dziedziczymy: skłonność do tycia czy raczej do... smażonych kartofli? Wyjaśnia genetyk.

Ocena (0 oceny)

0.0
Doładuj
Przeładuj