GRY
 
 

7 kroków do odzyskania wagi sprzed ciąży

Skoro przybierałaś na wadze przez 9 miesięcy ciąży, daj sobie tyle samo czasu na schudnięcie po porodzie - unikniesz efektu jo-jo.

waga po ciąży, odchudzanie po porodzie, waga po porodzie, dieta po porodzie
fot. Panthermedia

Słyszałaś o mamach szczęściarach, które już tydzień po porodzie mogły zmieścić się w swoje dawne dżinsy? My też o nich słyszałyśmy, ale wśród znajomych mam nie udało nam się ich znaleźć. To pewnie dlatego, że większość z nas potrzebuje jednak więcej czasu, aby wrócić do dawnej sylwetki. Jak możesz sobie w tym pomóc? Oto lista prostych sztuczek, które, jeśli będą stosowane konsekwentnie, pomogą ci schudnąć.

1. Zacznij się wysypiać

Tak, dobrze wiemy, że w opiekę nad dzieckiem wpisane są nocne pobudki, staraj się jednak sypiać przynajmniej 6 godzin w ciągu doby (idealnie byłoby, aby sen trwał 7–8 godzin). Dzięki temu będziesz chudła łatwiej, bo podczas snu wydzielają się hormony regulujące przemianę materii i hamujące apetyt.
Redakcja poleca: „Ćwiczę, a waga po porodzie stoi! Co robić?” – radzi Fit Mom [FILM]
Pytanie o odchudzanie po porodzie jest jednym z najczęstszych, jakie dostaje Fit Mom, czyli Ania Dziedzic, trenerka personalna kobiet w ciąży i młodych mam. Zobacz, dlaczego mimo ćwiczeń waga po porodzie może ciągle stać w miejscu.

2. Pij dużo wody

Picie około 2 litrów wody dziennie to prosty i skuteczny sposób na zrzucenie wagi i zyskanie energii. Woda nie tylko oczyszcza organizm z toksyn i pomaga zwalczyć cellulit, ale też wypełnia żołądek (zabierając miejsce tuczącym smakołykom) i przyśpiesza trawienie.

3. Nie dojadaj po dziecku

Niemowlak nie tknął swojej porcji makaronu albo zostawił prawie cały deserek owocowy? Szkoda wyrzucić, to prawda, ale jeśli masz ochotę dokończyć danie dziecka, potraktuj to jako część swojego posiłku, a nie nadprogramową przekąskę. Według specjalistów z Instytutu Żywienia i Żywności nawet nadwyżka 100 kcal (mniej więcej tyle, ile ma np. duży banan czy pół opakowania serka wiejskiego) w codziennej diecie może prowadzić do przyrostu wagi nawet o 5 kg w ciągu roku!  

Zobacz też: Kalkulator wagi w ciąży

4. Więcej się ruszaj

Nie oszukuj się: bez gimnastyki nie uda ci się zdrowo schudnąć. Powolne dreptanie za wózkiem, nawet jeśli trwa 2 godziny, to jeszcze nie trening. Aby organizm zaczął spalać tłuszcz, potrzebujesz intensywniejszych ćwiczeń, podczas których twoje tętno wzrośnie do 130–140 uderzeń na minutę. Pierwsze treningi możesz zacząć tuż po połogu. Wybierz to, co lubisz robić: bieganie, skoki na skakance czy rower. Jeśli uda ci się ćwiczyć systematycznie, najlepiej 3 razy w tygodniu po około 40 minut, to najzupełniej wystarczy, aby twoje ciało zaczęło wracać do formy.

Oblicz, ile możesz przytyć w ciąży.


Doładuj
Przeładuj