fot. Fotolia.pl

Dlaczego nie chudnę po porodzie? 5 najczęstszych błędów

Chciałabyś jak najszybciej wrócić do dawnej figury. Starasz się nie objadać, chodzisz z dzieckiem na spacery, cały dzień jesteś na nogach, ale kilogramów wcale nie ubywa. Dlaczego? Nie popełniaj tych błędów!
fot. Fotolia.pl

1. Nie rezygnuj ze śniadania 

To najważniejszy posiłek dnia, ustawia metabolizm na cały dzień. Obfite śniadanie może nawet ułatwić schudnięcie – stwierdzili naukowcy z z Virginia Commonwealth University. Z ich badań wynika, że małe śniadanie może wręcz zaostrzyć apetyt i przyspieszyć tycie.
Co jeść na śniadanie? Produkty zbożowe, najlepiej z pełnego ziarna (np. chleb razowy, płatki owsiane, owsiankę z bananami), coś z mleka mleczny (np. mleko do płatków lub twarożek ze szczypiorkiem na kanapkach), warzywa (np. pomidor i sałata na kanapki) lub owoce (np. wkrojone do muesli jabłko).
Redakcja poleca: Co to jest kalkulator BMI - opowiada dietetyk
Co to jest kalkulator BMI - wyjaśnia Julia Jaskowska, dietetyk z FertiMedica. Dlaczego warto kontrolować wskaźnik masy ciała planując zajście w ciążę, czy chcąc schudnąć po urodzeniu dziecka.

2. Nie rezygnuj z pieczywa...

... a także kasz, makaronów. Dlaczego? Bo jeśli organizm dostaje za mało węglowodanów, to spowalnia przemianę materii. A to powoduje, że po początkowej utracie wagi, potem zaczynasz tyć.
Uwaga: Jak najczęściej wybieraj pieczywo pełnoziarniste i graham, a z kasz – gryczaną, jaglaną, jęczmienną. Zawarte w nich węglowodany złożone są długo trawione. Dzięki temu ty długo nie odczuwasz głodu.

3. Nie zajadaj głodu słodyczami.

Bo tylko na chwilę zaspokoisz po nich głód. Potem równie szybko będziesz głodna, a organizm zwykle znów będzie się upominać o słodkie. Jeśli masz ochotę na coś słodkiego, zjedz to na końcu posiłku.

Wypróbuj przepis na: ciasteczka owsiane z bakaliami.
 

4. Nie rób dużych przerw między posiłkami.

Gdy przerwa jest za długa, jesz więcej. W efekcie chudniesz. Poza tym organizm, który na czas nie ma dostarczanej odpowiedniej ilości energii, uczy się oszczędnie gospodarować swoimi zapasami. Spowalnia przemianę materii. Chociaż dieta jest mało kaloryczna, kolejnych kilogramów przybywa.
Dlatego prawdziwe jest stwierdzenie, że tyje się z głodu. Ideałem byłoby spożywanie pięciu posiłków dziennie, za to niewielkich, w odstępach mniej więcej trzygodzinnych.
 

5. Nie podjadaj między posiłkami.

Z niewidocznych przekąsek organizm potrafi uzbierać nawet kilkaset kalorii dziennie!
Oceń artykuł

Ocena 6 na 4 głosy

Zobacz także

Popularne tematy