GRY
 
 

Cellulit? Jaki cellulit!

Twoja skóra wcale nie jest skazana na cellulitis. Jeżeli tylko tego chcesz, możesz się go pozbyć z łatwością. Krok po kroku pomożemy ci, jak wygrać walkę z „pomarańczową skórką”.

cellulit, pielęgnacja
fot. Fotolia
Tabliczka czekolady na poprawę humoru, gorące kąpiele, tłuste obiady... „Ćwiczenia? Po co? Przecież przy dziecku dość się nagimnastykuję” – powtarzasz. Powiedzmy sobie szczerze – przez zimę ciężko „pracujesz”, by wzmocnić cellulit, który pojawił się w ciąży. Ale bez paniki – wypróbuj nasze pięć kroków, dzięki którym pozbędziesz się skórki pomarańczowej i znów będziesz się cieszyć gładkimi udami.

Zmień dietę

Lekkostrawna i niskokaloryczna dieta to podstawa ładnej sylwetki i gładkiej skóry. Nie rozgrzeszaj się, że brakuje ci czasu na przygotowywanie zdrowych posiłków. Wystarczy, że zapamiętasz kilka podstawowych zasad.
  • Zapomnij o łakociach, białym pieczywie i używkach
  • Pij herbaty ziołowe i niegazowaną wodę mineralną (co najmniej sześć szklanek dziennie) zamiast kawy.
  • Tłuszcze zwierzęce zastąp oliwą z oliwek, a czerwone mięso – rybami.
  • Wyrzuć z lodówki produkty z konserwantami i syntetycznymi barwnikami, które uwielbiają odkładać się w naszych tkankach.
  • Ogranicz do minimum sól (zatrzymuje wodę w organizmie) i cukier (dostarcza pustych kalorii).
  • Postaw na brązowy ryż, kaszę gryczaną, kiszoną kapustę, kiełki, cytrusy i wszelkiego rodzaju warzywa.
  • Unikaj smażenia.
Jeżeli masz problemy z przestrzeganiem diety, każdego wieczoru spisuj w notesie, co zjadłaś, i obliczaj, ile te posiłki miały kalorii.
Redakcja poleca: 9 zastosowań oleju kokosowego dla niemowląt i dzieci [WIDEO]
Jeśli lubisz naturalne kosmetyki do pielęgnacji dziecka, sięgnij po olej kokosowy. Zobacz, do czego możesz go używać w pielęgnacji niemowląt i dzieci - będziesz pod wrażeniem!

Ruszaj się, ćwicz

Gimnastyka (możesz ćwiczyć też z niemowlakiem) na świeżym powietrzu to błogosławieństwo dla twoich ud i pośladków. Odpowiednie dotlenienie organizmu pozwala na szybszą przemianę materii i lepsze ukrwienie tkanek, a ćwiczenia spalają tłuszcz.
  • Zapamiętaj, że korzystniejszy jest trening mniej forsowny, ale dłuższy. Pół godziny skłonów i przysiadów lepiej Ci zrobi niż 10 minut wyczerpujących pompek. Przy krótkim, lecz dużym wysiłku organizm najpierw spala cukier zamiast znienawidzonego tłuszczyku. Zamiast siedzieć na ławce w parku i patrzeć, jak dziecko śpi w wózku lub się bawi, pobiegaj z nim.
  • Idealnym sportem na cellulit jest pływanie, które pięknie modeluje sylwetkę. Co więcej, to ćwiczenia, które również możesz wykonywać z malcem.
  • Prócz codziennej gimnastyki bądź aerobiku spróbuj pojeździć na rowerze (starszy maluch może ci towarzyszyć w specjalnym koszyku i kasku na głowie).
  • Rewelacyjne efekty daje też wchodzenie na schody (może je zastąpić stepper) i skakanie na skakance.

Szoruj, masuj...

Same ćwiczenia i zmiana diety to jednak za mało. Twoje ciało potrzebuje też, byś poświęciła kilkanaście minut dziennie na zabiegi pielęgnacyjne.
  • Masaż – to świetnym sposób na cellulit. Pierwszy możesz wykonać przed kąpielą. Wykorzystaj do niego miękką szczotkę z naturalnego włosia lub po prostu uciskaj palcami skórę zaatakowaną cellulitisem – przynajmniej trzy minuty dziennie. Raz na jakiś czas przygotuj sobie słoną kąpiel, która doskonale napina skórę i pobudza krążenie. Wystarczy, że rozpuścisz kilka łyżek soli (np. z Morza Martwego) w ciepłej wodzie.
  • Po kąpieli złuszcz martwy naskórek peelingiem gruboziarnistym, a potem skieruj silny strumień chłodnej wody z prysznica na miejsca, gdzie pokazał się cellulit. Dodatkowo masuj skórę rękawicą z sizalu lub gumową myjką z wypustkami. Ruchy dłoni powinny być okrężne i w kierunku serca – w ten sposób pobudzisz spalanie tkanki tłuszczowej. Po kąpieli możesz też schłodzić skórę bryłkami lodu.

ZOBACZ TEŻ: Schudnij! Tym razem skutecznie. Jak to zrobić?

Ocena (0 oceny)

0.0
Doładuj
Przeładuj