odchudzanie, jak szybko schudnąć, kobieta
fot. Fotolia

Jak schudnąć po ciąży i porodzie? Poznaj 11 sposobów, które skutkują

Chcesz schudnąć po ciąży, albo w sezonie zimowym za bardzo przybrałaś w pasie? Wykorzystaj jeden z polecanych pomysłów na odchudzanie. Możesz też dowolnie je łączyć. Dzięki temu o wiele szybciej zobaczysz efekty odchudzania.
odchudzanie, jak szybko schudnąć, kobieta
fot. Fotolia

Chcesz schudnąć po ciąży? Nie ty jedna... Statystyki wskazują, że ponad połowa dorosłych w przedziale wiekowym 19-59 lat cierpi na nadwagę bądź otyłość. W tej grupie jest wiele kobiet, które po urodzeniu dziecka nie wróciły do wagi sprzed ciąży. Jeśli i ty do nich należysz – i nie karmisz już piersią – spróbuj kompleksowo i strategicznie podejść do walki z tłuszczykiem. By szybko schudnąć, wykorzystaj jeden z następujących pomysłów:

1. Jedz mało, ale często

Najlepiej, jeśli przygotujesz sobie 5 niewielkich posiłków. Musisz jeść regularnie, by mieć siłę i... by nie chodzić głodna. Jeśli przez pół dnia nic nie zjesz, jest spore prawdopodobieństwo, że w końcu "rzucisz się" na lodówkę, pochłaniając zdecydowanie za dużo. Pamiętaj też, że żołądek potrzebuje ok. 15 minut, by zawiadomić mózg o tym, że jest już pełny. Jedząc szybko, zjadamy zatem o wiele za dużo. Najlepiej, by każdy posiłek trwał mniej więcej pół godziny.

Nasza rada! Nie masz czasu planować posiłków? Idealną opcją dla Ciebie będzie plan żywieniowy ułożony przez eksperta – skorzystaj np. z Programu DietMap, dostępnego już za 19 zł! 

2. Więcej się ruszaj

Spacery z dzieckiem to doskonała okazja do tego, by przyspieszyć kroku i solidnie pomaszerować. Możesz też zatrzymać się na chwilkę i zrobić kilkanaście przysiadów. Taki minitrening powtórzony 2 razy dziennie przygotuje organizm do intensywniejszego wysiłku. 

Możesz też sprawić sobie domowy sprzęt sportowy. Hantle albo rowerek treningowy np. rower magnetyczny RX300 Elitum, cena 498 zł, nie zajmą zbyt wiele miejsca, a wydatek to koszt tylko kilku miesięcy karnetu na siłownię!

Wybierz najlepsze dla siebie przyrządy do ćwiczeń na Sport-shop.pl.
 

3. Idź na siłownię

Trening pod okiem fachowca to doskonałe rozwiązanie, bo doradzi on, jakie ćwiczenia będą dopasowane do twojej budowy ciała i kondycji. Weźmie też pod uwagę ewentualne problemy zdrowotne (np. ból kręgosłupa).
Zanim poszukasz siłowni w swojej okolicy, sprawdź oferty w internecie.

Nasza rada! Polecamy np. Groupon.pl: zniżkowe karnety do klubów fitness – dzięki promocyjnym ofertom, możesz oszczędzić nawet 40 procent!

Sprawdź także gotowe plany treningowe – już od 1 zł, sprawdź na Trener.pl – opracowane przez specjalistów od odchudzania. 

4. Wybierz się na zabieg wyszczuplający

Wizyta w salonie SPA będzie okazją do głębokiego relaksu połączonego z pracą nad odchudzaniem ciała. Kosmetyczka doradzi, jakie zabiegi odchudzające, np. te dostępne na Avito.pl będą skuteczne w twoim przypadku. Czasem trzeba rozbić tkankę tłuszczową, zanim uda się ją wyeliminować. Innym razem, odchudzanie trzeba zacząć od wygładzenia cellulitu.

5. Skorzystaj z dobrodziejstw masażu


Intensywny masaż poprawia ukrwienie i ułatwia usuwanie toksyn z organizmu (pozbywamy się ich z moczem). Tą samą drogą usuwany jest też nadmiar tłuszczu. Sam masaż nie sprawi, że stracisz szybko 5 kg, ale ujędrni ciało, poprawi wygląd skóry. Dzięki niemu poczujesz się lepiej. Regularnie wykonywany masaż (sprawdź oferty na Wyjątkowyprezent.pl!)  w trakcie kuracji odchudzającej, przyspiesza jej efekty doskonale poprawia nastrój. Jeśli nie masz dość czasu na wyjście do SPA, kup sobie domowy masaż. Polecamy np. Daga Sanotherm, cena 79,99 zł.

6. Idź na konsultację do dietetyka

Nie ma idealnej diety odchudzającej, są tylko zalecenia, których warto się trzymać, by mieć wagę w normie lub schudnąć. Sama nie ułożysz sobie takiego zbilansowanego jadłospisu, powinnaś skorzystać z porady dietetyka np. na specjalistycznej stronie Vitalia.pl.

Bywa, że przyczyną nadwagi lub zaburzeń odżywiania jest nietolerancja pokarmowa. Dietetyk podpowie, jaki test warto wykonać. Możesz też samodzielnie wybrać test, dostępny online np. test na nietolerancję pokarmową z krwi Revitum cena od 474,99 zł.

Redakcja poleca: Zobacz najnowszy numer magazynu „Mama Fit&Beauty”
Wracasz do formy po porodzie? Szukasz skutecznej diety odchudzającej lub zabiegu, który pomoże wyszczuplić brzuch? Zajrzyj do magazynu dla aktywnych mam i sprawdź, co radzą eksperci.

7. Popijaj herbatkę odchudzającą

Zamiast kolejnej kawy zrób sobie napój oczyszczający, np. Big-Active, cena: 5,29 zł. Herbatki na odchudzanie często zawierają np.:
  • Nasiona guarany, które wspomagają metabolizm i spalanie tłuszczów
  • Morszczyn, który zwiększa uczucie sytości
  • Kwiat hibiskusa, który wspomaga wydalanie wody (np. w herbatce Linea Fix, cena 7,99 zł).
 

8. Jedz lekkostrawne potrawy


Jeśli ciężkostrawny posiłek zalega w żołądku, czujesz się źle i nie masz ochoty na uprawianie sportu. Więcej czasu spędzasz na kanapie i... nie chudniesz. Postaraj się, by twoje dania były lekkostrawne i miały maksimum wartości odżywczych w niedużej porcji. Takim posiłkiem jest gęsty przecierowy sok lub warzywa przygotowane na parze (możesz wykorzystać np. parowar Philips, cena 229 zł – kup online).

Dobrym patentem na to, by szybko przygotowywać pyszne i pełnowartościowe obiady jest wykorzystanie szybkowaru (np. Gerlach, cena 399 zł – kup online). Czas gotowania w szybkowarze jest do 70% krótszy w stosunku do tradycyjnych metod. Dzięki temu mięso i warzywa nie tracą wszystkich cennych witamin.


9. Wyśpij się

Za uczucie głodu i sytości odpowiadają hormony leptyna i grelina.Hormony te mają za zadanie informować nas kiedy powinniśmy coś zjeść, a kiedy nie. Okazuje się jednak, że w przypadku zaburzeń snu lub niewyspania, zaczynają one działać niepoprawnie. U osób śpiących za mało obserwuje się spadek poziomu leptyny oraz wzrost poziomu greliny. Powoduje to znaczący wzrost apetytu i uczucie głodu nawet zaraz po posiłku. 

10. Odpocznij

Moda na multitasking, czyli wielozadaniowość okazała się zgubna nie tylko dla naszego mózgu, ale może też powodować nadwagę lub otyłość. Wykonywanie kilku zadań jednocześnie (np. pisanie na komputerze, rozmowa przez telefon i jedzenie kanapki) mocno stymuluje różne struktury mózgu i sprawia, że pogarsza się pamięć. Najlepiej wszystkie zadania wykonywać po kolei. Z kolei podjadanie w tzw. międzyczasie to prosta droga do tego, by jeść bez umiaru.

Kiedy jesteś zabiegana, zestresowana, zapracowana, chwytasz szybko byle jaką przekąskę, potem drugą i kolejną. Gdybyś poświęciła 15 minut na drugie śniadanie lub obiad, z pewnością zjadłabyś mniej, a twoje menu byłoby bardziej przemyślane. Postaraj się planować swoje zadania z wyprzedzeniem (i adekwatnie do mocy przerobowych).

Foto: Oferty hoteli na Triverna.pl – skorzystaj z okazji!
 
Jeśli czujesz, że jesteś przemęczona, weź kilka dni urlopu i wybierz rodzinny wyjazdy w góry – szukaj promocyjnych okazji na Triverna.pl. 

Wolisz wyjechać sama, żeby się zresetować i nabrać sił?
Skorzystaj z promocyjnej oferty dostępnej na nocleg.pl i wybierz np. weekendowy wyjazd do Sopotu (luksusowy hotel Mera SPA, cena: 356 zł za noc). 

11. Postaw na suplementy

By podkręcić i przyspieszyć efekty odchudzania, możesz przyjmować suplementy diety wspomagające odchudzanie. Przeczytaj, co dokładnie (i jak) w nich działa.
  • Ekstrakt z zielonej herbaty zawiera biologicznie aktywne substancje: polifenole i katechiny. Pierwsze działają antyoksydacyjnie. Katechiny wpływają na metabolizm energetyczny organizmu, a dokładnie – redukują apetyt, zwiększają spalanie tłuszczu.
  • C.L.A. To sprzężony kwas linolowy, który pomaga zredukować tkankę tłuszczową, a jednocześnie działa wzmacniająco na mięśnie.
  • L-Karnityna nazywana jest witaminą energii. Obniża poziom cholesterolu i trójglicerydów w organizmie. Wybierz np. Etixx Carnitine 1000, cena 67 zł/30 tabl. (na zdjęciu poniżej).
Doładuj
Przeładuj

Popularne tematy

To Cię zainteresuje

Narzędzia dla mam

Więcej

O tym się mówi!

Wzmacniamy odporność