Ciało po ciąży
fot. Instagram

Dokładnie, tak wygląda brzuch po ciąży. Internautki zachwyciły się jej filmikiem!

Wiele celebrytek przekonuje, że kilka dni po porodzie można mieć płaski i umięśniony brzuch. Ona pokazała, jak naprawdę zmienia się ciało.
Dominika Bielas
Ciało po ciąży
fot. Instagram
Fit mamy, aktorki i piosenkarki od lat kreują wyidealizowany obraz ciała po porodzie. Wiele kobiet przezywa szok, gdy ich brzuch po narodzinach dziecka nie jest idealny. Na szczęście coraz więcej mam zarówno tych sławnych, jak i tych zupełnie nieznanych, dzieli się swoim doświadczeniami, zdjęciami i filmami w mediach społecznościowych.

Tak właśnie wygląda brzuch miesiąc po porodzie

Janet Hsieh postanowiła wykorzystać swoją popularność w Stanach Zjednoczonych i pokazać, jak wygląda rzeczywistość młodych mam. Niedawno podzieliła się z fanami swoimi problemami z karmieniem piersią, a teraz pokazała brzuch po ciąży. Choć prezenterka nie jest typem fitness mamy, zawsze przywiązywała wagę do zdrowego trybu życia. Była przekonana, że zbilansowana dieta i ćwiczenia pomogą jej szybko wrócić do formy po porodzie.
Sama jest w szoku, że minął już miesiąc, a brzuch jest wiotki. Przyznała także, że patrząc na siebie w lustrze, czuje się zdołowana, jednak po chwili przychodzi mądra refleksja: „Biorąc pod uwagę, przez co przeszło moje ciało w czasie ciąży (rozciągnięcie skóry, poprzesuwane się narządów, ruchy dziecka, uderzenia i kopnięcia) trzeba się liczyć ze śladami z pola walki."

"Tak właśnie wygląda brzuch miesiąc po porodzie" napisała pod filmikiem zamieszczonym na Instagramie.

Co się dzieje z brzuchem po porodzie?

Przede wszystkim koniecznie daj swojemu ciału czas na regenerację. Skóra, która jest na brzuchu dopiero, co była rozciągnięta do granic wytrzymałości. Nawet jeśli bardzo dbałaś o nią potrzeba czasu i pracy, by znowu była elastyczna i jędrna. Ponieważ ciało zmieniało się przez 9 miesięcy, nie oczekuj, że w jedną noc wróci do formy sprzed ciąży. Po porodzie, kiedy macica jest już pusta i zaczyna się obkurczać, mięśnie i narządy zaczynają wracać na swoje miejsce.
W trakcie ciąży mięsień prosty brzucha rozchodzi się, a jego schodzenie się może potrwać. Niezwykle ważne jest, by go nie forsować, gdyż można nabawić się przepukliny. Zazwyczaj lekarz pozwala ćwiczyć już po 6 tygodniach po porodzie naturalnym i 12 po cesarskim cięciu. Warto na początek zapisać się na zajęcia dla kobiet po porodzie (często na takie zajęcia można przyjść z maluszkiem) instruktorki podpowiedzą, jakie ćwiczenia najlepiej wykonywać.
I koniecznie daj sobie czas!

Źródło: Instagram

Jak zadbałyście o swój brzuszek w trakcie ciąży i po porodzie? Napiszcie w komentarzach.



Zobacz także:
Redakcja poleca: Ćwiczenia po ciąży - film
Zobacz, jak ćwiczyć po porodzie. O tym, jak często ćwiczyć po ciąży i o jakich zasadach bezpieczeństwa pamiętać, opowiada trenerka fitness.
Oceń artykuł

Ocena 6 na 2 głosy

Zobacz także

Popularne tematy