GRY

Jaka pozycja do snu dla ciężarnej?

Im większy brzuch, tym lżejszy sen. Nocą największym problemem staje się wygodna pozycja. Sprawdź, co robić, żeby wreszcie porządnie się wyspać.
kobieta, sen, łóżko, leżeć, mama, ciąża, brzuszek
fot. Materiały prasowe
Spanie na brzuchu odpada – trudno przecież zdrzemnąć się na piłce. Ale i dziecku nie byłoby dobrze w takiej pozycji. Nie dla ciebie też spanie na plecach – wtedy macica z maleństwem w środku naciska na kręgosłup, jelita i żyłę główną dolną (to ona odpowiada za odpływ krwi z dolnej części ciała). To może być przyczyną bólów pleców, trudności z oddychaniem, krążeniem krwi i dobrą pracą układu pokarmowego. Z tych samych powodów lepiej nie spać na prawym boku – żyła główna dolna znajduje się po prawej stronie kręgosłupa. Pozostaje więc lewy. Łożysko jest dobrze ukrwione, lepiej pracują nerki, więc usuwane są szkodliwe produkty przemiany materii i nadmiar płynów, a to zapobiega obrzękom nóg i rąk.

Jak najlepiej spać w ciąży?

Połóż się na lewym boku, a pod ugiętą prawą nogę (tę na górze) podłóż poduszkę lub dwie, żeby noga była wyżej; drugą poduszkę możesz podłożyć pod brzuch. Możesz też użyć specjalnej poduszki-węża. Jeśli obudzisz się na plecach, nie denerwuj się, na pewno nie zaszkodziłaś dziecku. Z powrotem ułóż się na lewym boku.
Redakcja poleca: 9 sposobów na bezsenność w ciąży [WIDEO]
Bezsenność w czasie ciąży jest szczególnie dokuczliwa w 3. trymestrze - duży brzuszek zaczyna przeszkadzać i dochodzą inne dolegliwości, które skutecznie utrudnają zasypianie. Oto 9 metod, które mogą ci pomóc.

Rady na dobry sen

Problemy ze snem, które cię nękają, miną po porodzie. Aby dobrze spać:
  • Weź ciepłą kąpiel (ale nie gorącą!), to pozwoli ci się zrelaksować.
  • Dobrze przewietrz sypialnię i na noc uchyl okno – w dusznych i ciepłych pomieszczeniach nie śpi się dobrze.
  • Nie jedz wieczorem obfitych posiłków i ciężkostrawnych dań.
  • Przed snem napij się ciepłego mleka – podgrzane zawiera tryptofan, aminokwas wywołujący senność.
  • Poradź się lekarza, jeśli budzą cię kurcze łydek – może powinnaś przyjmować preparaty z magnezem, wapniem lub potasem. Staraj się jeść produkty bogate w te pierwiastki (np. banany, fasolę, orzechy, migdały, twarożki, jogurty i pomidory).

Nawet jeśli lubisz spać na prawym boku, i dla ciebie i dla dziecka lepiej będzie, gdy wybierzesz lewy.

Czytaj też:
Doładuj
Przeładuj

Popularne tematy

To Cię zainteresuje

Narzędzia dla mam

Więcej

Internetowa szkoła rodzenia

Przygotowania do porodu