Joga dla początkujących: medytacja – co daje i jak zacząć praktykować? [WIDEO]

Medytacja pozwala na wyciszenie się, ukojenie myśli i zrelaksowanie umysłu. To świetny sposób na walkę ze stresem. Aby zacząć medytować, wystarczy znaleźć zaciszne miejsce, usiąść wygodnie i pozwolić myślom płynąć.

Zobacz inne z serii: Joga dla początkujących (7)

Jak zacząć medytować, pokazuje pochodzący z New Delhi w Indiach nauczyciel jogi, Jimmy z Yoga Retreatment w Pałacu Komierowo. Podstaw medytacji możecie nauczyć się w ramach naszej akcji Lato z Mamo, To Ja, w której przedstawiamy co tydzień instrukcję wykonania kolejnych podstawowych sekwencji jogi. Wiecie już, jak zrobić Powitanie Słońca, Shalabhasana, czyli pozycję świerszcza oraz Dhanurasana (pozycję łuku). Dziś zobaczcie materiał wideo, jak wygląda medytacja w praktyce!

Spis treści:

Co daje medytacja?

Pięć minut medytacji codziennie rano potrafi zdziałać cuda. Dlaczego warto medytować? By uspokoić gonitwę myśli, połączyć się ze swoim sercem, zniwelować stres. To udowodnione naukowo: medytacja nie tylko relaksuje umysł, ale pomaga też zmniejszyć wydzielanie kortyzolu, czyli hormonu stresu.

Jak zacząć medytować?

Zdaniem Jimmy’ego „to bardzo proste, jeśli masz powód i warunki, by to robić”. Usiądź w wygodnej pozycji. Możesz skrzyżować nogi albo, jeśli masz problemy z kolanami, usiąść na krześle. Znajdź odpowiednią przestrzeń dookoła siebie. Zwróć uwagę, czy jest cicho, czy nie ma zbyt wiele hałasu. Teraz możesz zacząć medytować.

Na czym polega medytacja?

To ćwiczenie umysłu, za pomocą którego możesz zagłębić się w swoich myślach, nie rozpraszając się bodźcami z zewnątrz. Oto wskazówki, jak medytować:
 
Usiądź w odludnym miejscu, trzymaj plecy wyprostowane. Rozluźnij ramiona. Złącz palec wskazujący z kciukiem, zaś dłonie, grzbietami do dołu, oprzyj na kolanach. Zamknij oczy, podbródek skieruj w stronę podłogi. Rozluźnij twarz i pozwól, by pojawił się na niej uśmiech. Skoncentruj się na oddychaniu. Powoli weź głęboki wdech. Powoli weź wydech. Zrelaksuj umysł. Staraj się skupić uwagę na jednym punkcie przed oczami. Staraj się odciąć od świata zewnętrznego. Staraj się połączyć z samym sobą. Wróć do swojego centrum. Pozwól myślom płynąć. Koncentruj się na oddychaniu. Trzy do pięciu minut takiej medytacji na początek wystarczy.
Przypominamy, że w ramach akcji Lato z Mamo To Ja mamy dla was coś wyjątkowego na miły początek każdego tygodnia. Co poniedziałek o 18.30 na naszym profilu na Facebooku pojawia się nowy film z cyklu joga dla początkujących. Zapraszamy do korzystania!
Zobacz także:
Oceń artykuł

Ocena 0 na 0 głos

Zobacz także

Popularne tematy