GRY

Kolacje - coś smacznego na wieczór

Dobrze skomponowana działa uspokajająco – jak szklanka ciepłego mleka wypita przed snem.

Dobrze skomponowana działa uspokajająco – jak szklanka ciepłego mleka wypita przed snem.




Kolacja powinna być łatwo strawna i zawierać wysokowartościowe produkty spożywcze dostarczające białka, witamin oraz składników mineralnych – chude mięso, mleko i jego przetwory (kwaszone mleko, kefir, jogurt naturalny z dodatkiem miodu lub świeżych owoców). Młodszym dzieciom lepiej podawać białe pieczywo. Ciemne niekiedy może wywoływać dolegliwości trawienne, więc podajemy je od czasu do czasu w niewielkich ilościach. W drugim roku życia stopniowo przyzwyczajamy dziecko do jedzenia pieczywa pełnoziarnistego. Spraw, aby kolacja była nie tylko lekka, ale i smaczna!

1. Omlet z groszkiem
– 1 cienki plasterek szynki,
– 1 łyżka zielonego groszku,
– 1 jajko,
– 2 łyżeczki mleka,
– 1 łyżeczka masła lub oleju,
– szczypta soli.

Posiekaj szynkę, młody groszek opłucz, wrzuć na 2-3 minuty do wrzącej wody i odcedź. Roztrzep na puszystą masę jajko z 2 łyżeczkami mleka i odrobiną soli. Rozgrzej masło (olej) na małej patelni teflonowej. Zmieszaj masę jajeczną z dodatkami (szynką i groszkiem) i wlej ją na patelnię. Podgrzewaj na wolnym ogniu przez 2-3 minuty, aż jajko się zetnie i lekko przyrumieni. Delikatnie podważ omlet, wyłóż na talerz i podziel na porcje jak pizzę. Dodaj pomidor pokrojony w cząstki i od razu podawaj do jedzenia.

2. Bukiet warzywny z jajem
– 2-3 różyczki kalafiora,
– 1 mały ziemniak,
– 1/2 małej marchwi,
– 1 jajko,
– 2 łyżeczki masła,
– 1/2 łyżeczki posiekanego szczypiorku.

Umyj ziemniaka i marchewkę, obierz, opłucz i włóż do lekko osolonej wody (około 1 szklanki), dodaj różyczki kalafiora i ugotuj do miękkości (15-20 minut). Jajo umyj, sparz wrzątkiem, wbij do szklanki z 1 łyżeczką masła i wstaw szklankę do rondelka z wrzącą wodą. Wodę gotuj tak długo, aż białko się zetnie, a żółtko zostanie półpłynne. Wyłóż ścięte jajko na warzywa, dodaj drugą łyżeczkę masła i posyp posiekanym szczypiorkiem.

3. Spaghetti z warzywami i kurczakiem
– 200 g makaronu spaghetti,
– 1 łyżka oleju,
– 1/2 dużej cebuli,
– 1 pierś z kurczaka,
– 1 średnia papryka,
– 1/2 małego kalafiora,
– 2 średnie obrane marchewki,
– 1/2 puszki fasolki szparagowej,
– 1 puszka fasolki konserwowej,
– przyprawy: imbir, czosnek,
– woda.

Ugotuj makaron, odsącz i przelej chłodną wodą. Mięso umyj i pokrój w paski. Cebulę, paprykę i marchew pokrój w kostkę. Kalafior podziel na różyczki. Rozgrzej olej w rondlu, włóż mięso, podsmaż, dodaj cebulę, imbir i czosnek, smaż 3-5 minut. Dodaj warzywa i mieszając, duś, aż będą miękkie (jeśli będą przywierać do dna, możesz dodać odrobinę wody). Fasolkę odsącz i dodaj do potrawy. Podgrzej na małym ogniu. Makaron wyłóż na talerz.
Redakcja poleca: Mam prawo do humorów [WYRAŻANIE EMOCJI]
Jak uczyć dziecko wyrażać emocje? Dlaczego nie warto ich tłumić? Zobacz, co na ten temat mówi Dorota Zawadzka. Poznaj też ćwiczenia, dzięki którym nauczysz dziecko dopasowywać emocje do danych sytuacji.

Ocena (3 oceny)

5.3
Doładuj
Przeładuj

Popularne tematy

Narzędzia dla mam

Więcej

Zapoznanie z nocnikiem

O czym marzą maluchy?