fot. AdobeStock

Książki dla dzieci o kosmosie: 8 najciekawszych pozycji

Książki dla dzieci o kosmosie zaspokoją ciekawość kilkulatków na temat planet, rakiet kosmicznych, astronautów, a w najmłodszych rozbudzą chęć poznawania świata. Kosmos jest naprawdę fascynujący, a tych 8 książek pozwoli lepiej go zrozumieć.
Milena Oszczepalińska
fot. AdobeStock

Wybrałyśmy 8 książek o kosmosie, które naszym zdaniem najbardziej spodobają się dzieciom, a w dodatku są bardzo dobrze napisane i zawierają dawkę wiedzy dostosowaną do potrzeb dzieci. Dzieci w wieku trzech, czterech lat często zaczynają interesować się kosmosem. Warto rozwijać tę ciekawość i podsuwać im różnego rodzaju pomoce, takie jak gry, puzzle czy książki z obrazkami, których obecnie jest na rynku ogromny wybór.

Książki dla dzieci o kosmosie

W naszym zestawieniu książek dla dzieci o kosmosie znajdziecie kilka pozycji dla ciekawskich kilkulatków. Dzieci w tym wieku żywo interesują się kosmosem, a zadawane przez nie pytania czasami zdają się być bardzo trudne. Warto wspomóc się lekturą, do czego gorąco zachęcamy. W tych książkach fascynujące są nie tylko historie, lecz także ilustracje. Mamy też coś dla najmłodszych – bo kto powiedział, że roczniak nie może poznawać planet i obiektów kosmicznych?

„Popatrz w niebo cz. 1”

Książka dla dzieci o kosmosie: Popatrz w niebo
POPATRZ W NIEBO. CZĘŚĆ 1
15.48 zł
Na początek coś dla najmłodszych miłośników kosmosu. „Popatrz w niebo” to seria trzech książeczek autorstwa Joanny Gębal i Moniki Zborowskiej. Pierwsza część przeznaczona jest dla dzieci w wieku od 0 do 1, druga dla dzieci do 2 lat, a trzecia dla 2-3-latków. Głównym tematem książek jest niebo, ale jest ono tak przedstawione, by odpowiadało na potrzeby rozwojowe najmłodszych.

„Kicia Kocia w kosmosie”

Książka dla dzieci o kosmosie: Kicia Kocia w kosmosie
KICIA KOCIA W KOSMOSIE
5.91 zł
Seria książeczek o Kici Koci należy do ulubionych opowieści najmłodszych dzieci. W tej części Kicia Kocia marzy o tym, by zostać astronautką! Ogląda gwiazdy, księżyc i zastanawia się, czy mogłaby na niego polecieć. Okazuje się, że jest to możliwe, bo w kosmos latają rakiety kosmiczne. Ciekawa, prosta, a zarazem edukacyjna historyjka dla 2-3 latków.

„Profesor Astrokot odkrywa kosmos”

Książka dla dzieci o kosmosie: Profesor Astrokot odkrywa kosmos
PROFESOR ASTROKOT ODKRYWA KOSMOS
45.99 zł
Profesor Astrokot, który ma stopień naukowy chyba w każdej dziedzinie, odkrywa przed małymi czytelnikami tajemnice Wszechświata. Książka Dominica Wallimana to duża porcja solidnej wiedzy o kosmosie podana w zabawny i przystępny dla dzieci sposób. W dodatku zawiera przepiękne ilustracje i jest bardzo ładnie wydana.

„Astronomia. Atlas dla dzieci”

Książka dla dzieci o kosmosie: Astronomia. Atlas dla dzieci
ANATOMIA. ATLAS DLA DZIECI
24.59 zł
Wśród książek dla dzieci o kosmosie nie może zabraknąć atlasu z prawdziwego zdarzenia. „Astronomia. Atlas dla dzieci” to kompendium wiedzy dla najmłodszych o gwiazdach, galaktykach, układach planetarnych, asteroidach, kometach i wielu innych zagadnieniach, które nurtują dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym.

„Kosmiczna sonda uliczna”

Książka dla dzieci o kosmosie: Kosmiczna sonda uliczna
Autorka „Kosmicznej sondy ulicznej”, Joanna Rusinek, wykorzystała w książce motyw sondy ulicznej do zadania wielu zabawnych pytań na temat kosmosu. Nie zdziwcie się, bo te pytania mogą być bardzo zaskakujące, np. „czy w kosmosie wypada dłubać w nosie?” itp. Niezwykle humorystyczna, fantastycznie zilustrowana książka dla dzieci o kosmosie, której nie powinno zabraknąć w domowej biblioteczce ciekawskiego przedszkolaka.

„Łajka, kosmiczny pies”

Książka dla dzieci o kosmosie: Łajka, kosmiczny pies
ŁAJKA. KOSMZICZNY PIES
22.14 zł
Historię psa Łajki znają wszyscy dorośli, teraz pora, by poznały ją też dzieci. Kosmiczny pies oprowadza dzieci po kosmosie, planetach i historii lotów kosmicznych. Z książki można dowiedzieć się, czym był Wielki Wybuch, co to jest kometa albo meteoryt. Lektura raczej dla starszych przedszkolaków i uczniów szkoły podstawowej.

„Mam przyjaciela kosmonautę”

Książka dla dzieci o kosmosie: Mam przyjaciela kosmonautę
MAM PRZYJACIELA KOSMONAUTĘ
6.14 zł
Ta książka dla dzieci o kosmosie z serii Mądra Mysz przybliża najmłodszym zawód kosmonauty. Tytułowym przyjacielem jest Jurek, kosmonauta, który przygotowuje się do swojego pierwszego w życiu lotu kosmicznego. Czytelnik, wraz z bohaterami – Anią i Pawłem, może podejrzeć, jak wygląda praca w ośrodku szkoleniowym i na orbicie, jak wygląda skafander kosmonauty, jak ląduje prom kosmiczny. To naprawdę ekscytujące!

„Tu jesteśmy”

Książka dla dzieci o kosmosie: Tu jesteśmy
TU JESTEŚMY. KOSMICZNE WYPRAWY,WIZJE...
29.85 zł
„Tu jesteśmy” Aleksandry i Daniela Mizielińskich jest prawdziwym hitem wśród książek dla dzieci o kosmosie. Można dowiedzieć się z niej, jak w praktyce wygląda badanie kosmosu, jakie eksperymenty i misje są przeprowadzane, by odkryć wciąż niezbadany Wszechświat, czym są gwiazdy, planety, czarne dziury, jak wygląda teleskop, rakieta i wiele innych. Polecamy!