GRY
 
 

Mama niemowlęcia dba o kręgosłup

Twój kręgosłup jest tak samo ważny, jak kręgosłup twojego dziecka. Jeżeli w to wątpisz, to policz, przez ile miesięcy musi być podporą dla was obojga. Przed Tobą co najmniej rok noszenia, przytulania, uspokajania, wyciągania dziecka z wózka i łóżeczka. Czyli: noszenie, noszenie, noszenie.

kręgosłup
fot. fotolia.com

Wszystko na barkach mamy

Może Ci się wydawać, że noworodek, czy niemowlę ważą niewiele, bo zaledwie parę kilogramów. Tak naprawdę noszenie takiego dziecka to duże obciążenie dla kręgosłupa rodzica. Nawet osoby, które nie mają wady postawy, przyznają, że po dniu spędzonym z małym dzieckiem boli je okolica krzyża. Wcale nie barki cierpią najbardziej, tylko dolna część kręgosłupa. Podtrzymując niemowlę, automatycznie odchylamy się do tyłu, co uruchamia mięśnie znajdujące się nisko. 
Redakcja poleca: Rozwój niemowlęcia przez pierwsze 12 miesięcy życia [WIDEO]
Jak rozwija się niemowlę? Kiedy zacznie podnosić główkę, kiedy się pierwszy raz uśmiechnie a kiedy zacznie stabilnie siedzieć a potem stawiać pierwsze kroki. Zobacz, jak będzie rozwijało się twoje dziecko przez najbliższy rok.

Rozgrzewka

Na początek dnia dobrze jest się przygotować do czekającego Cię wysiłku. Pomoże kilka przysiadów z plecami dociśniętymi do ściany lub dynamiczna przebieżka w górę i dół schodów. Dobrze jest też wygospodarować choćby pół minuty na rozgrzanie mięśni szyi – wystarczą proste ruchy głową w przód i tył, na boki oraz naokoło. 

Na rozluźnienie

Na rozluźnienie napiętych mięśni najlepsza jest ciepła kąpiel z dodatkiem soli. Możesz wybrać lecznicze, zapachowe, amerykańską sól Epsom – ważne, żebyś wygospodarowała na to kwadrans. 
Na wzmocnienie mięśni kręgosłupa bezkonkurencyjna jest wizyta na basenie. Nawet po 30 minutach pływania poczujesz się silniejsza i odświeżona, a mięśnie odpoczną od codziennego napięcia. 

Rozluźnienie wersja deluxe

Jeżeli masz wolne środki, wybierz się na masaż kręgosłupa. Odpoczniesz fizycznie i psychicznie. Na początku wizyty poinformuj masażystę, że jesteś młodą mamą, a dopasuje zabieg do Twoich potrzeb. Jeżeli cierpisz na schorzenie kręgosłupa i jesteś mamą małego dziecka (czyli: wciąż masz na rękach małe dziecko), jeden masaż nie pomoże. Aby rezultat był bardziej trwały, potrzebna jest seria co najmniej 10 zabiegów. 

Joga lub gimnastyka dla młodych mam

Jogę dla ciężarnych zamień teraz na jogę lub zwykłą gimnastykę dla młodych mam. Jeżeli jesteś w stanie zmobilizować się do ćwiczenia w domu, świetnie! (Czy widziałaś już nasze propozycje ćwiczeń dla mamy i niemowlaka?) 

Większość mam potrzebuje jednak zapłacić za karnet, aby regularnie o siebie dbać. Niech będzie i tak. Nie zaszkodzi powtórzyć jeszcze raz, że młoda mama musi być silna za dwoje – a czasem troje, czworo itd. :)
     


 
Doładuj
Przeładuj