
„Mama, tata, tablet” rusza nowa kampania Fundacji Dzieci Niczyje
Czy wiesz, że już 16% dzieci przed ukończeniem 1. roku życia korzysta z aplikacji mobilnych! Co piąte dziecko do 3. roku życia posiada urządzenie mobilne na właśność.
Te dane szokują. W pierwszych latach życia mózg człowieka rozwija się najintensywniej. Do prawidłowego rozwoju dziecko potrzebuje poznawania świata wszystkimi zmysłami – zobaczyć, poczuć, usłyszeć, dotknąć. Ograniczenie pola działania dziecka i rodzaju bodźców może mieć negatywny wpływ na rozwój struktur neuronalnych jego mózgu.
Mózg dziecka potrzebuje również intensywnych kontaktów z innymi osobami. Ani telewizja, ani komputery nie zastapią rozmów z opiekunami czy innymi dziećmi, wspólnej zabawy i innych doświadczeń dzięki którym dzieci uczą się otaczającego je świata.
Specjaliści wskazują, że najlepszym sposobem na wprowadzanie dziecka w świat wirtualny jest ostrożna i przemyślana strategia, która ograniczy namierną ekspozycję na urządzenia ekranowe najmłodszych dzieci.
Fundacja Dzieci Niczyje opracowała kampanię „Mama, tata, tablet”. Jej podstawowym elementem jest animacja wraz z narracją stylizowaną na narrację dokumentalnych filmów przyrodniczych. W filmie prezentowany jest fikcyjny nowy gatunek ssaków naczelnych z rodziny człowiekowatych – Homo Tabletis. W ten humorystyczny sposób autorzy kampanii chcą zwrócić uwagę młodych rodziców na zagrożenia związane z wczesnym, intensywnym korzystaniem przez dzieci z urządzeń elektronicznych.
Mózg dziecka potrzebuje również intensywnych kontaktów z innymi osobami. Ani telewizja, ani komputery nie zastapią rozmów z opiekunami czy innymi dziećmi, wspólnej zabawy i innych doświadczeń dzięki którym dzieci uczą się otaczającego je świata.
Specjaliści wskazują, że najlepszym sposobem na wprowadzanie dziecka w świat wirtualny jest ostrożna i przemyślana strategia, która ograniczy namierną ekspozycję na urządzenia ekranowe najmłodszych dzieci.
Fundacja Dzieci Niczyje opracowała kampanię „Mama, tata, tablet”. Jej podstawowym elementem jest animacja wraz z narracją stylizowaną na narrację dokumentalnych filmów przyrodniczych. W filmie prezentowany jest fikcyjny nowy gatunek ssaków naczelnych z rodziny człowiekowatych – Homo Tabletis. W ten humorystyczny sposób autorzy kampanii chcą zwrócić uwagę młodych rodziców na zagrożenia związane z wczesnym, intensywnym korzystaniem przez dzieci z urządzeń elektronicznych.
Wystartowała kampania edukacyjna GADKI przeciw wykorzystywaniu seksualnemu dzieci. Zobacz pierwszy z pięciu filmów promujących tę kampanię.