Co na mdłości w ciąży?
fot. Panthermedia

Skuteczne sposoby na mdłości – poznaj 5 najlepszych

Przyszła mama nie powinna brać na własną rękę żadnych lekarstw przeciwwymiotnych. Z mdłościami możesz jednak z powodzeniem poradzić sobie domowymi sposobami. Jakimi? Przeczytaj.
Małgorzata Wódz
Co na mdłości w ciąży?
fot. Panthermedia
Jest kilka produktów, które mogą pomóc przy ciążowych mdłościach. Ale należy pamiętać, że każdy organizm reaguje inaczej. Warto przetestować, co u ciebie będzie najbardziej skuteczne.

1. Pij wodę na czczo

Aby uniknąć porannych mdłości, jeszcze przed wstaniem z łóżka możesz wypić szklankę wody mineralnej. Z uczuciem mdłości może mieć związek nawet gwałtowne wstawanie z łóżka – zwraca uwagę Karolina Madej, dietetyk z firmy Maczfit. Z tego względu wodę najlepiej pić w pozycji półleżącej i poleżeć jeszcze przez 15 minut, a dopiero potem wstać i zjeść lekkie śniadanie. Gdy nudności cię budzą, trzymaj przy łóżku suszone owoce, krakersy. Zjedz je i wolno wstań z łóżka.

Redakcja poleca: Najlepsze sposoby na mdłości w ciąży [FILM]
Czujesz, że ci niedobrze? Mdłości to bardzo częste objawy ciąży. Niestety, bardzo nieprzyjemne. Oto sprawdzone sposoby na to, jak złagodzić te ciążowe dolegliwości.

2. Sięgaj po nią w ciągu dnia

Zdaniem Karoliny Madej, picie wody w ciąży jest ważne nie tylko po przebudzeniu. Jeśli chcemy pokonać mdłości powinniśmy popijać ją w ciągu całego dnia. Jako przyszła mama powinnaś przecież dostarczyć swojemu organizmowi ponad 2 litry płynów. Dietetyczka radzi, aby pić wodę małymi łyczkami. To najlepiej pomoże zniwelować mdłości. Ważne jest aby unikać przyjmowania zbyt dużej ilości płynu po posiłku.

3. Jedz mało, ale częściej

Mdłości w ciąży może nasilać pełny żołądek, dlatego najlepiej jeść co trzy godziny. Nie warto też się przegładzać, bo w ten sposób również narażamy się na mdłości. Noś przy sobie przekąski, by głód nie zaskoczył cię poza domem i nie chodź głodna spać. Tuż przed zaśnięciem wypij lub zjedz coś ciepłego: szklankę ciepłego mleka, herbatkę ziołową, grzankę z miodem. Potrawy, które je ciężarna, powinny być lekko strawne, bez dodatku ostrych przypraw. Warto również unikać intensywnych zapachów czy smaków – przypomina nasza ekspertka.

4. Wypróbuj banany, migdały, imbir, miętę

Banany nie są dobrze udokumentowane, jako środek, który pomaga przy mdłościach – mówi Karolina Madej. Niektórym przyszłym mamom jednak pomagają. Być może dzieje się tak, bo zawierają witaminę B6, której niedobór może sprzyjać nudnościom. Są też bogate w inne cenne składniki odżywcze.

Zdaniem dietetyczki warto sięgnąć po migdały, miętę i imbir. Korzeń imbiru na nudności to sprawdzony sposób naszych babć. Plasterek świeżego korzenia zalej wrzątkiem i parz 10 minut pod przykryciem. Napój możesz posłodzić miodem, dodać do niego cytryny. Świeży imbir utarty na tarce możesz stosować też jako przyprawę do sałatek lub potraw na ciepło (wrzucaj w ostatniej chwili).

5. Nie przesadzaj z pracą

Zdaniem Karoliny Madej mdłości może nasilać również praca. Chodzi przede wszystkim o wykonywanie przez ciężarną pracy stresującej lub wymagającej dużego zaangażowania emocjonalnego. Nie zapominaj, że podczas ciąży powinnaś nieco zwolnić obroty i starać się dużo wypoczywać.


 

Mdłości w ciąży to normalny objaw. Ale jeżeli pojawią się intensywne, tzw. niepowściągliwe wymioty, które trwają cały dzień i przez dłuższy czas, zgłoś się do lekarza. Takie dolegliwości mogą stanowić zagrożenie dla ciebie i dziecka.


Zobacz też:
Doładuj
Przeładuj

Popularne tematy

To Cię zainteresuje

Narzędzia dla mam

Więcej

Jak dbać o noworodka?

Ciążowe zakupy