GRY
 
 

Przykładowy jadłospis dla ciężarnej z nadwagą

Jedną z przyczyn nadwagi w ciąży może być zła dieta, która dostarcza zbyt wielu kalorii. Sprawdź, co powinnaś jeść, gdy w czasie ciąży ważysz za dużo.

Jadłospis nadwaga w ciąży, jadlospis dla ciężarnej z nadwagą, nadwaga w ciąży, jak nie przytyć w ciąży
fot. Fotolia
Nasz jadłospis dla ciężarnej z nadwagą ma o 30 proc. kalorii mniej od normalnego dziennego zapotrzebowania na kalorie w ciąży. Zanim jednak z niego skorzystasz, upewnij się, że nadwaga w ciąży to jest rzeczywiście twój problem. Przyszłe mamy nie powinny się odchudzać na własną rękę. O zrzuceniu zbędnych kilogramów powinien zdecydować lekarz. Często kieruje on swoją pacjentkę do dietetyka, który podpowie, co jeść, aby waga w ciąży wróciła do normy.

Sprawdź, ile tyje się w ciąży.

Co jeść, by nie przytyć za dużo w ciąży?

Zastanawiasz się, co możesz jeść, by nie przytyć za dużo lub zacząć tracić wagę? Twoja dieta powinna opierać się na:
  • 3 niedużych posiłkach głównych
  • 2 niewielkie posiłki dodatkowe złożone z przekąsek (np. suszonych lub świeżych owoców, naturalnego jogurtu)
  • piciu ok. 2,5 l wody (to najlepszy napój dla przyszłych mam)
Redakcja poleca: Waga w ciąży: dziecko to tyle co proszek do prania. A reszta? [WIDEO]
Dlaczego tyle tyjemy w ciąży, skoro dziecko to tylko mała część wagi? Na dodatkowe kilogramy w ciąży składają się jednak jeszcze inne rzeczy, m.in. krew, piersi i tkanka tłuszczowa.

Przykładowy jadłospis przy nadwadze w ciąży na 1 dzień

Śniadanie
  • kanapki z białym chudym serem, chudą wędliną drobiową, sałatą oraz rzodkiewkami
  • herbata owocowa
Obiad
  • zupa pomidorowa zabielana mlekiem
  • dorsz pieczony w folii
  • dwa ziemniaki
  • surówka
  • brokuł
  • woda mineralna
Kolacja
  • sałatka z kalafiora, papryki, szynki z jogurtem
  • szklanka soku wielowarzywnego
Czytaj też:
Doładuj
Przeładuj