GRY
 
 

Napięcie przedmiesiączkowe – jak sobie pomóc?

Mam 32 lata. Od dłuższego czasu przed zbliżającą się miesiączką odczuwam lęk, napięcie, mam trudności w koncentracji i wstyd się przyznać – jestem skłonna do płaczu. Dolegliwości te ustępują zaraz po ukazaniu się miesiączki. Co robić, by ich uniknąć?

zapytajnik5.jpg
Mam 32 lata. Od dłuższego czasu przed zbliżającą się miesiączką odczuwam lęk, napięcie, mam trudności w koncentracji i wstyd się przyznać – jestem skłonna do płaczu. Dolegliwości te ustępują zaraz po ukazaniu się miesiączki. Co robić, by ich uniknąć?

Opisane przez Panią objawy to tzw. zespół przedmiesiączkowy. W cięższych przypadkach stosuje się leczenie farmakologiczne. Zawsze jednak najpierw należałoby zacząć od zmiany stylu życia. Wtedy to u większości kobiet dolegliwości zmniejszą się znacząco albo nawet ustępują całkowicie. Korzystnie oddziałuje dieta wegetariańska z ograniczeniem cukru, tłuszczu oraz unikanie alkoholu i kofeiny. Wskazana jest przy tym gimnastyka, spacery, jazda na rowerze. Może Pani również na kilka dni przed miesiączką pić herbatki z pokrzyw i melisy.


Odpowiada: prof. Włodzimierz Fijałkowski, ginekolog położnik.
Redakcja poleca: Dość wątpliwości – czy USG w ciąży jest bezpieczne dla dziecka? [WIDEO]
Badania prenatalne są niezbędne, bo pozwalają lekarzowi ocenić, czy dziecko prawidłowo się rozwija. Zatem ile razy warto robić USG w ciąży? I czy to badanie przyszłej mamy jest bezpieczne dla dziecka? Tłumaczy dr Grzegorz Południewski.

Ocena (0 oceny)

0.0
Doładuj
Przeładuj